تکمیل قطعه پنج کریدور شمال-جنوب در کردستان 500 میلیارد ریال نیاز دارد


تکمیل قطعه پنج کریدور شمال-جنوب در کردستان 500 میلیارد ریال نیاز دارد

سنندج - ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به پیشرفت ٩٠ درصدی قطعه پنج کریدور شمال - جنوب در استان، گفت: تکمیل این قطعه نیازمند 500 میلیارد ریال اعتبار است.

عرفان مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده است، اظهار داشت: ١٥١ کیلومتر از کل پروژه به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته و عملیات اجرایی ساخت بقیه قطعات کریدور در حال انجام است.

وی اضافه کرد: یکی از قطعات این کریدور، قطعه شماره پنج به طول ۴۹ کیلومتر بوده که ٤٢ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و در مجموع هم اکنون از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: قطعه شماره پنج که حد فاصل سنندج– دیواندره واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره‌برداری کامل از آن تاثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیرهای پرتصادف بوده ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به هزینه کرد حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت قطعه پنج تاکنون گفت: اتمام پروژه نیاز به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که امیدواریم با تامین به موقع آن در سال جاری شاهد بهره برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.

استان کردستان در مجموع هفت هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ۶ هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و ۸۵۰ کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403