انجام بیش از 3000 تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی


انجام بیش از  3000 تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون به 10 هزار و 25 خانواده سالم در سطح استان در قالب طرح شهید سلیمانی از لحاظ الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا، آموزش های لازم ارائه شده است.

حسن محمودی با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: در زمینه طرح مذکور یک هزار و ۳۰۴ تیم در قالب چهار تیم رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی با محوریت وزارت بهداشت و با همکاری همه جانبه بسیج در زمینه مهار و مقابله با ویروس کرونا از آبان ماه سال گذشته تاکنون همزمان با سراسر کشور در استان کردستان اجرا شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا و پیشگیری از این ویروس از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است، ادامه داد: بیشترین اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از بیماری توسط تیم‌های مذکور در سطح استان انجام می‌شود.

محمودی در ادامه خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تا کنون سه هزار و ۹۹۶ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۷۶۰ نفر مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، وی با اشاره به اینکه در مدت زمان یادشده تا کنون ۲۸ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، افزود: همچنین یک نفر مبتلا به ویروس توسط تیم‌های مذکور جهت درمان به بیمارستان اعزام شده است‌.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در بازه زمانی یادشده تا کنون تیم‌های مذکور به ۱۰ هزار و ۲۵ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزشهای لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۶۹۷ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

محمودی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تأکید کرد و گفت: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلودرد و سردرد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی