احداث 66 مزار شهدای مفقودالاثر گیلان / 3 گلزار نیمه تمام داریم


احداث 66 مزار شهدای مفقودالاثر گیلان / 3 گلزار نیمه تمام داریم

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، به وضعیت گلزارهای استان اشاره کرد و گفت: 66 شهید مفقودالاثر داریم که فاقد مزار هستند بنابراین باید اقدام به احداث مزار برای این شهدا در منطقه خودشان کنیم که سرانه 10 میلیون تومان اعتبار برای هر مزار مورد نیاز است.

عبدالله پاکاری در جلسه بررسی روند اجرایی تفاهم نامه زمین و مسکن ایثارگران، با بیان اینکه مقرر شده تا پایان دولت ۱۵۰۰ زمین مسکونی به ایثارگران واجد شرایط واگذار شود، اظهار کرد: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی خواستار تسریع در روند تعرفه زمین برای تهیه مسکن ایثارگران شد و تصریح کرد: تفاهم نامه ساخت مسکن برای ایثارگران فرصت مناسبی ایجاد کرد تا بتوانیم حقوق مسکوت مانده ایثارگران را احیا کنیم، اما نیازمند توجه جدی دستگاه‌ها در این زمینه هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۱ نفر از ایثارگران معادل ۲۵ درصد از اهداف تعیین شده تفاهم نامه مسکن به راه و شهرسازی استان معرفی شدند، بیان کرد: از این تعداد برای ۲۰۴ نفر قرارداد منعقد شده است.

پاکاری، الحاق زمین در محدوده شهری را یکی از مشکلات تعرفه زمین برای مسکن ایثارگران دانست و یادآور شد: امیدواریم از محل دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ راه و شهرسازی استان و دفتر فنی استانداری گیلان جهت الحاقیه اراضی مورد نظر به شهرها تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در صورت حل مشکل الحاقیه اراضی مورد نظر زمین هایی در برخی از مناطق استان قابل واگذاری بوده و با کمک فرمانداران و دستگاه های متولی می توانیم برای بخش قابل توجهی از ایثارگران زمین مسکونی تهیه کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه سپاه قدس استان آماده همکاری برای آماده سازی زمین های ۱۵ و ۲۵ هکتاری مسکن مهر رشت است، گفت: با استفاده از امکانات لجستیکی سپاه، زیرساخت های لازم برای ساخت مسکن ایثارگران در زمین های مذکور را فراهم خواهیم کرد.

پاکاری، در ادامه به وضعیت گلزارهای استان اشاره کرد و گفت: ۶۶ شهید مفقودالاثر داریم که فاقد مزار هستند لذا باید اقدام به احداث مزار برای این شهدا در منطقه خودشان کنیم که سرانه ۱۰ میلیون تومان اعتبار برای هر مزار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها نسبت به پروژه گلزار شهدا تخصیص صد درصدی داشته باشند، اظهار کرد: گلزارهای شهدا جدا از سایر پروژه های عمرانی دیده شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، ضمن قدردانی از فرمانداری رشت جهت هماهنگی احداث و بازسازی یادمان شهدای انقلاب گلزار شهدای رشت، تصریح کرد: در حال حاضر سه گلزار نیمه تمام در کلیدبر، گوراب زرمیخ و سنگر داریم که باید تامین اعتبار آن توسط کمیته برنامه ریزی شهرستانی صورت گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری