استاد دانشگاه کردستان به عنوان سرآمد علمی کشور معرفی شد


استاد دانشگاه کردستان به عنوان سرآمد علمی کشور معرفی شد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه کردستان گفت: پروفسور محمدرضا ستاره از اساتید صاحب نام این دانشگاه در فهرست سرآمدان علمی کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رحمت صادقی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون سرآمدان علمی ایران تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد ۱۰۰ نفر از محققان کشور را در سال ۱۴۰۰ به عنوان سرآمدان علمی انتخاب کرد که پروفسور "محمدرضا ستاره" نیز در این فهرست قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به این افراد با توجه به اعتبار علمی و رتبه آنها، حمایت‌هایی شامل پژوهانه نقدی، گرنت استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی و امتیاز جذب پژوهشگر پسادکتری اعطا خواهد شد.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: این دانشگاه با تمام توان و ظرفیت‌های خود از اساتید حمایت کرده و برای کمک به ارتقای آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

پروفسور محمدرضا ستاره دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک نظری و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان است و سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز در فهرست سرآمدان علمی کشور قرار گرفت.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه کردستان با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا