آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بیجار مهار شد


آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بیجار مهار شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده این شهرستان با همکاری دوستداران طبیعت پس از 6 ساعت مهار شد.

علی اصغر هدایت زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بامداد امروز به علت وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده حد فاصله اراضی روستاهای "سایل" و "مایل" و "چشمه سنگین" بیش از ۷۵ هکتار از مراتع این منطقه طعمه حریق شد.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی شروع این آتش سوزی و نقطه آغازین آن توسط گردشگران ایجاد شده است گفت: با اولین اطلاع از شروع آتش سوزی در این منطقه با توجه به پوشش گیاهی و مرتعی آن، تمامب نیروهای حفاظت محیط زیست این شهرستان با تجهیزات مناسب به همراه یک تیم از آتش نشانی شهرداری بیجار و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار افزود: با توجه به وزش باد و گستردگی منطقه، مهار آتش و عملیات اطفا آن به مدت ۶ ساعت به طول انجامید و از خاموشی هم اطمیان حاصل شد.

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بیجار مهار شد

وی گفت: ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست بیجار با دستگاه آب پاش، کپسول آتش خاموش کن، اسپری آب، لباس مخصوص آتش نشانی و برخی دیگر از لوازم مهار آتش در این اداره با آماده باش نیروها برای مهار و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در فصل تابستان تجهیز شده است.

هدایت زاده تصریح کرد: از علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش و عموم مردم دوستدار محیط زیست درخواست می شود، با توجه به خشک شدن پوشش گیاهی و افزایش دمای هوا، از هرگونه روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کرده و در صورت مشاهده افراد متخلف موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش داده و یا با شماره ۰۸۷۳۸۲۲۲۳۰ تماس گرفته و موضوع را به مأموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده بیجار حدود ۳۲ هزار هکتار مساحت دارد و بخاطر تنوع گونه‌های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستانداری همچون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگان کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر بفردترین مناطق حفاظت شده کشور است.

در شهرستان بیجار که با حدود ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است، سه منطقه بی نظیر و شاخص طبیعی، تاریخی و باستانی به نام‌های منطقه چنگ الماس در نزدیک روستای حسن تیمور در شرق، مناطق قم چقای و قلاع قوره نزدیک روستاهای قم چقا و چشمه سنگین واقع در شمال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری