امسال افزون بر 5 میلیون تردد در راه‌های سیستان و بلوچستان ثبت شد


امسال افزون بر 5 میلیون تردد در راه‌های سیستان و بلوچستان ثبت شد

زاهدان- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ثبت افزون بر پنج میلیون و 60 هزار تردد از ابتدای سال جاری تاکنون در راه‌های زیرپوشش این اداره کل در شمال استان خبر داد.

ایوب کرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمار دریافتی از ۳۸ دستگاه تردد شمارآنلاین نصب شده در راه‌های استان ترددهای ثبت شده این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: پر ترددترین راه‌های سیستان و بلوچستان امسال به ترتیب با ۲۹۴ هزار و ۱۴۹ تردد به محور خاش- زاهدان و ۲۸۲ هزار و ۴۲۲ تردد به محور زابل- هیرمند اختصاص دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بکارگیری سامانه های نوین درکاهش تصادفات رانندگی گفت: به منظور افزایش خدمات رسانی به کاربران جاده ای و بهره وری و کارآیی فعالیت های مدیریت راه های این اداره کل، توسعه سامانه های حمل و نقل هوشمند به ویژه سامانه های ثبت تخلفات تردد و دوربین های نظارت تصویری جاده ای مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کرد افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر ۱۲ سامانه نصب شده ثبت تخلفات عبور و مرور، ۱۰ سامانه دیگر نیز در سال جاری در راه‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان بهره برداری خواهد شد تا به پیشگیری از تخلفات و کاهش سوانح رانندگی استان کمک کند.

وی با تاکید بر پرهیز از سفر به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا تصریح کرد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی راههای ارتباطی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای و ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه حمل و نقل جاده ای و راهداری در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای ۲ اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای در زاهدان و ایرانشهر است که اداره کل مستقر در زاهدان راه‌های مرکز و شمال استان شامل شهرستانهای زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، تفتان، سراوان، سیب سوران و مهرستان و اداره کل مستقر در ایرانشهر راه‌های جنوب استان شامل ایرانشهر، دلگان، سرباز، راسک، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار را زیر پوشش دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022