معاون استاندار خراسان شمالی: موانع مشارکت سیاسی باید آسیب‌شناسی شود


معاون استاندار خراسان شمالی: موانع مشارکت سیاسی باید آسیب‌شناسی شود

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: باید هرگونه موانع مشارکت سیاسی نه تنها در انتخابات 28 خرداد بلکه در سایر رویدادهای سیاسی نیز برای برگزاری هر چه پرشورتر انتخابات آسیب‌شناسی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد برادران روز سه شنبه در نشست با احزاب خراسان شمالی اظهار داشت: باید از همه ظرفیت ها بویژه توانمندی های علمی و اساتید دانشگاه های خراسان شمالی برای ارائه راهکارهای علمی و پژوهشی در راستای مشارکت حداکثری و آسیب شناسی موانع مشارکت سیاسی بهره بگیریم.

وی افزود: در واقع هم اکنون بسیاری از افراد توانمند در دانشگاه های استان وجود دارند که بهره گیری از نظرات علمی آنها در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می تواند در مشارکت های انتخاباتی راهگشا باشد.

برادران با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه نخست مشارکت انتخاباتی در نظرسنجی های معتبر کشوری دارد، تصریح کرد: اگرچه این استان از استان های پیشتاز در مشارکت های انتخاباتی است اما کاهش مشارکت از ۸۱ درصد در انتخابات ۹۶ به ۵۷ درصد در انتخابات سال ۹۸ نیازمند آسیب شناسی و ارائه مقالات پژوهشی است تا نه تنها شاهد رفع موانع باشیم بلکه عوامل موثر در حضور پرشور را نیز تقویت کنیم.

رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه از هیچ ظرفیتی نباید برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در ۲۸ خرداد غافل شویم، خاطرنشان کرد: در این میان همه احزاب سیاسی نیز فارغ از هر نگاه و جهت گیری و با حضور فعال در فضای مجازی و تولیدات رسانه ای موثر می توانند، افراد را نسبت به حضور و اثرات مشارکت حداکثری در زندگی اجتماعی آنها آگاه کنند.

برادران با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات برای برگزاری انتخاباتی سالم با پیوست سلامت شهروندان در نظر گرفته شده است، گفت: در راستای مشارکت حداکثری با حفظ سلامت شهروندان، میزان شعب رای نسبت به دوره دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۱۰ درصد افزایش یافت.

در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان