20351 نفر داوطلب شوراهای سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت نهایی شدند


20351 نفر داوطلب شوراهای سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت نهایی شدند

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و 209نفر از داوطلبان حوزه شوراهای اسلامی شهر و 19 هزار و 142 نفر در حوزه شوراهای روستایی استان تایید صلاحیت نهایی شدند.

ابوذر کوثری روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۸۵.۵ درصد صلاحیت داوطلبان شهری سیستان و بلوچستان تایید شده است اظهارداشت: ۹۸ درصد صلاحیت داوطلبان حوزه روستایی استان نیز تایید شده است.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ نفر از تایید صلاحیت‌شدگان در هیات نظارت شهرستان و اجرایی، در هیات نظارت مرکزی رد صلاحیت شدند.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات پیش‌رو در سراسر سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد صندوق‌های درنظرگرفته شده برای انتخابات ۳۰ درصد شعبه های شهری و ۷۰ درصد شعبه های روستایی هستند افزود: در مجموع ۴۲ درصد این شعبه ها ثابت و هشت درصد نیز سیار است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در سراسر استان یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۰۸ نفر است.
کوثری با اشاره به شمار رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این دوره ۷۳ هزار نفر رای اولی در استان برای نخستین بار در پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق