یکهزار مورد مثبت کرونای جدید در هرمزگان ثبت شد


یکهزار مورد مثبت کرونای جدید در هرمزگان ثبت شد

بندرعباس-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:رکوردشکنی های روزانه کرونا در استان همچنان ادامه دارد و طی 24ساعت گذشته یکهزار مورد مثبت کرونای جدید ثبت شد که بی سابقه است.

به گزارش ایرنا دکتر حسین فرشیدی روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد:حدود ۱۶ماه از شیوع کرونا می گذرد، در حالی که تا روزهای پایانی سال ۹۹ اوضاع خوبی در استان داشتیم اما هم اکنون شرایط خوب نیست.

وی ادامه داد: ساده انگاری ها و افزایش دورهمی ها و همچنین تعطیلاتی که منجر به افزایش ورود مسافران از طریق قطار و بیش از ۸۴ پرواز به استان شد، شرایط بیماری را در استان بحرانی کرد.
تصریح کرد : انتظار می رفت برای تعطیلات نوروز با پیشنهاد تعطیلی همانند عید سال ۹۹ شاهد کاهش موارد بیماری در استان باشیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و پروازها، قطار و سایر رفت و آمد ها به استان پابرجا بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان متذکر شد: هم اکنون در سه شهرستان بندرعباس، میناب و بندرلنگه با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم
به گفته دکتر فرشیدی وقتی طی یک شبانه روز حدود یک هزار نفر بیمار مثبت کرونا کشف می شود، درصدی از این بیماران علائم پیدا می کنند و باید بستری شوند و باید تعداد تخت ها افزایش پیدا کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون در استان یک هزار تخت به بیماری کووید اختصاص پیدا کرده که معادل ۴۰ درصد کل تخت های استان است و در برخی از شهرستان های استان ۷۰ درصد تخت ها بیماران کووید بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا در راستای فعالیت مشاغل گروه یک و تعطیلی سایر گروهای شغلی بیان کرد: در شرایط موجود، از مشاغل گروه یک هم فقط آنهایی که اورژانسی هستند و تغذیه مردم را به عهده دارند و همچنین مراکز درمانی اجازه فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: گزارشی به ستاد استانی مبنی بر ادامه تعطیلی تا پایان هفته بعد از تعطیلی رسمی اخیر داده شد که منجر به کاهش جابه جایی ویروس و بروز کمتری در بین افراد جدید شود؛ بطور قطع در این شرایط می توانیم نتایج را در دو هفته آینده بصورت کاهش در موارد بد حال، بستری و در نهایت کاهش موارد مرگ و میر داشته باشیم.

دکتر فرشیدی ابراز کرد: اکنون با شرایط موجود در استان از نظر علمی و دیدگاه اپیدمیولوژیست ها وضعیت رو به افزایش و بطور قطع ظرف هفته آینده موارد بستری نیز بیشتر خواهد شد.
وی از مردم خواست اگر کار ضروری ندارند ، به بانک ها و ادارات مراجعه نکنند.

فرشیدی هشدار داد: هیچ کس از این بیماری در امان نیست و نمی‌تواند بگوید من بیمار نیستم و فقط به صرف نداشتن علامت، نمی‌توانیم بگوییم بیمار نیستیم .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان