دقت در اجرای پروتکل‌ها در روز انتخابات/کارناوال ممنوع


دقت در اجرای پروتکل‌ها در روز انتخابات/کارناوال ممنوع

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه همه کاندیداهای انتخابات مکلف به مراعات پروتکل‌های بهداشتی هستند، اعلام کرد که دستورالعمل بهداشتی انتخاباتی 28خردادماه در استان لازم الاجرا است.

عبدالرضا قاسم‌پور با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات، انعکاس بهتر برنامه نامزدها و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، عنوان کرد: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا با توجه به طرح مدیریت هوشمند برای همه افراد مرتبط با انتخابات الزامی است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس قاسمپور در خصوص شرایط برگزاری تجمع‌های انتخاباتی، گفت: برگزاری تجمع‌های انتخاباتی در مکان‌های باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع؛ اما برگزاری هرگونه تجمع، مراسم تبلیغاتی، گفت‌وگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعی، پذیرایی و ورزشی ممنوع است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه برگزاری مناظره بین نامزدهای انتخابات در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده صدا و سیما مجاز است، خاطرنشان کرد: گردهمایی انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مثل استادیوم، فضاهای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها با شیوه نامه وزارت بهداشت فاقد اشکال است.

قاسم‌پور با تاکید بر اینکه رعایت فاصله مناسب بر اساس هشت مترمربع در فضای باز برای هر نفر ضروری است، اضافه کرد: سقف تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم‌های انتخاباتی معادل ۳۰درصد فضای در نظر گرفته شده و استفاده‌ از ماسک باید در مورد همه افراد رعایت شود.

او بیان کرد: برنامه ریزی توسط عوامل برگزاری ستادهای انتخاباتی باید به ‌گونه‌ای باشد که قبل و بعد از برگزاری مراسم در ورودی و خروجی مکان مورد نظر تجمعی ایجاد نشود؛ افزون بر این، زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت، با رعایت تمام دستورالعمل‌ها بهداشتی مقابله بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان و سایر ادارات و نهادها به عنوان متولی مجموعه‌هایی که فضای رو باز در اختیار دارند، موظف هستند امکانات خود را به صورت مساوی برای برنامه‌های نامزدهای انتخابات با هماهنگی استانداری و فرمانداری در اختیار قرار دهند.

به گفته قاسمپور در صورت ضرورت برگزاری جلسات داخلی ستادهای انتخاباتی در مکان های بسته نیز باید با رعایت طرح مدیدیت هوشمند و ظرفیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای زرد انجام شود.

او برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها و راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی را مطلقا ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: تاکید می‌شود نامزدهای انتخابات از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای انعکاس دیدگاه‌های خود استفاده کنند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در استان شعب اخذ رای در اماکن شلوغ افزایش یافته است، عنوان کرد: افزون بر اینکه رعایت فاصله اجتماعی در شعب الزامی است، شعب اخذ رای سیار نیز با هدف جلوگیری از ازدحام و دسترسی بیماران در قرنطینه پیش بینی شده است و اخذ رای از واجدین شرایط در فضای باز از ساعت ۷ صبح آغاز و در صورت لزوم تا ۲ بامداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی