خلیلی: بخش خصوصی در میدان سوارکاری دست تنها مانده/ زیرساخت های اسب دوانی بسیار ضعیف است


خلیلی: بخش خصوصی در میدان سوارکاری دست تنها مانده/ زیرساخت های اسب دوانی بسیار ضعیف است

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: زیرساخت های اسب دوانی بسیار ضعیف و بخش خصوصی در میدان سوارکاری دست تنها مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در نشست با نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان و مسئول کمیته تربیت بدنی مجلس اظهار داشت: متاسفانه زیرساخت های کشورمان برای توسعه ورزش سوارکاری که با هویت ایرانی اسلامی ما عجین شده، بسیار ضعیف و نیازمند یک بازنگری کلی در سیاست های حمایتی برای این بخش است.

وی در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: در کشورمان بیش از 380 باشگاه سوارکاری خصوصی داریم که با وجود زیرساخت های محدود این رشته و ضعف شدید منابع حمایتی دولتی، بار اصلی توسعه ورزش را به دوش می کشند.

رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به فعالیت 26 هزار و 700 ورزشکار سازمان یافته در این رشته ورزشی افزود: در کشورمان دیدگاه حرفه ای نسبت به قابلیت های این رشته در زمینه های فرهنگی، درآمدزایی، اشتغال و... نبود و بر همین اساس طی 7 سال گذشته از 70 پایان نامه دانشگاهی درباره اسب های دره شوری، کرد، کاسپین و ترکمن حمایت کردیم.

وی تدوین اولین برنامه راهبردی، تنظیم شیوه نامه محیط زریستی اصول باشگاه داری و تهیه اولین الگوهای ساخت میادین سوارکاری برای مناطق مختلف آب و هوایی کشور و رایزنی برای احداث 7 میدان حرفه ای در استان های مختلف را از مهمترین اقدامات فدراسیون عنوان کرد.

احمد راستینه نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست که متولیان ورزش و برخی فعالین این استان در حوزه پرورش اسب و سوارکاری نیز حضور داشتند از نگاه ویژه مجلس به این ورزش خبر داد.

راستینه در این باره گفت: در کمیسیون فرهنگی با تدوین طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران را با تمرکز بر رشته هاس اسب سواری، شنا و تیراندازی تدوین کرده ایم که می تواند در این رشته ورزشی تحول چشمگیر ایجاد کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)