حناچی: مهمترین سیاست مدیریت شهری پایتخت، توسعه محله‌محور است


حناچی: مهمترین سیاست مدیریت شهری پایتخت، توسعه محله‌محور است

شهرری - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینکه مهمترین سیاست مدیریت شهری پایتخت توسعه محله محور است، گفت: 2 هزار میلیاردتومان اعتبار در سال 99 برای طرح‌های توسعه محلات شهر تهران اختصاص یافت.

«پیروز حناچی» روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های شهری شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری اظهار داشت: اعتبار توسعه طرح های محله محوری در سال ۱۴۰۰هم بیش از سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه محلات در کنار طرح های تملک دارایی و عمرانی شهرداری تهران انجام می گیرد، افزود: طرح های توسعه محلات پروژه های ریزی هستند که مردم آنها را در زندگی روزمره خودشان به خوبی لمس می کنند.

حناچی اضافه کرد: توسعه فضاهای عمومی، فضای سبز و در کل توسعه قلمرو شهری از جمله طرح های ریز محله محور هستند.

این مسئول با اشاره به شعار توسعه محلات و محله محوری شورای پنجم و شهرداری تهران در این دوره، خاطرنشان کرد: عملکرد مدیریت شهری این دوره در خصوص توسعه طرح های توسعه محور محلات نشان می دهد که شهرداری تهران فقط شعار نداده بلکه در امتداد آن کارهای خوبی انجام داده است.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود به حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران اشاره کرد و گفت: هوشمندی مدیران شهری و تجهیزات خوب خریداری شده در زمان قبل از تحریم ها موجب شد جلوی یک فاجعه بزرگ در جنوب تهران گرفته شود.

حناچی یادآور شد: در ساعات اولیه این حریق بزرگ نیروهای آتش نشان تا ۲۰۰ متری محل حادثه نمی توانستند نزدیک شوند ولی به مرور با مدیریت درست و تجهیزات لازم این حریق بزرگ کنترل شد.

وی به همکاری خوب دولت و قوه قضاییه در برگرداندن کارخانه سیمان تهران به عنوان قدیمی تری کارخانه ایران اشاره کرد و افزود: برگشت این اثر تاریخی به بدست مدیریت شهری تهران می تواند ثمرات خوبی داشته باشد.

شهردار تهران در ادامه از رسیدن دستگاه حفار خط ۶ مترو تهران به ایستگاه حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: شهرری از معدود محلاتی است که ۲ خط مترو دارد و امیدواریم با تمهیدات لازم شرکت مترو به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

این مسئول همچنین به جایگاه تاریخی شهرری پرداخت و اظهار داشت: ری یکی از ۱۰ تمدن شناخته شده بشری است که نقش بی بدیلی در توسعه فرهنگی جهان داشته است.

حناچی یادآور شد: توسعه شهرری در برنامه توسعه تهران بر اساس محور فرهنگی و تاریخی تعریف شده است و براساس آن اقدامات لازم مانند پروژه ری لند و رازی اجرا شده است.

۱۲۰ طرح عمرانی، خدمات شهری، ترافیکی، اجتماعی و مشارکت های مردمی روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه با حضور شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری در منطقه ۲۰ تهران - شهرری به بهره‌برداری رسید.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس