لایحه جدید پیشنهادی در روسیه برای به ارث بردن ارزهای دیجیتال


لایحه جدید پیشنهادی در روسیه برای به ارث بردن ارزهای دیجیتال

رسانه کلیک – یک لایحه پیشنهادی در روسیه سعی دارد امکان به ارث بردن ارزهای دیجیتال را برای مردم این کشور میسر کند. با وجود اینکه وضعیت حقوقی ارزهای دیجیتال هنوز در این کشور نامشخص است، قانونی شدن این لایحه باعث می‌شود ارزهای دیجیتال در توافقات طلاق‌نامه‌ها، ورشکستگی‌ها و وصیت‌نامه‌ها قرار بگیرد. پاول کراشنینیکوف (Pavel […] نوشته لایحه جدید...

رسانه کلیک – یک لایحه پیشنهادی در روسیه سعی دارد امکان به ارث بردن ارزهای دیجیتال را برای مردم این کشور میسر کند. با وجود اینکه وضعیت حقوقی ارزهای دیجیتال هنوز در این کشور نامشخص است، قانونی شدن این لایحه باعث می‌شود ارزهای دیجیتال در توافقات طلاق‌نامه‌ها، ورشکستگی‌ها و وصیت‌نامه‌ها قرار بگیرد.

پاول کراشنینیکوف (Pavel Krasheninnikov)، رئیس کمیته قانون‌گذاری و ساخت‌وساز دولت در مجلس شورای روسیه، اظهار داشت که تمایل زیادی برای تغییر قانون فعلی ارث در مجلس پیش از پایان جلسه فعلی پارلمان وجود دارد.

کراشنینیکوف در این باره بیان کرد:

ما این ناسازگاری را هنگامی‌که ارز دیجیتال وجود داشته باشد و توسط هیچ قانونی تنظیم نشود، حذف خواهیم کرد. آیا زمان انجام این کار را قبل از پایان جلسه بهار خواهیم داشت یا خیر؟ من واقعاً دوست دارم وقت داشته باشم.

کراشنینیکوف اشاره کرد درصورتی‌که نمایندگان موفق نشوند قانون به ارث بردن ارزهای دیجیتال را در این دوره قانونی کنند، احتمالا این قانون به دوره بعدی در ماه سپتامبر انتقال پیدا کند.

در واقع، قانون‌گذاران به دنبال این هستند که ارزهای دیجیتال از عنوان «دارایی» برخوردار شود که اصلاحات آن باید در قانون مدنی انجام شود. افیم کازانتسف (Efim Kazantsev)، کارشناس مکتب دیجیتال مسکو اعلام کرد:

استنباط ارزهای دیجیتال توسط رژیم حقوقی از اصول عمومی قانون مدنی هر بار ضروری نخواهد بود و قبلا چنین دادرسی‌هایی با دارایی‌های ارزهای دیجیتال توسط دادگاه‌های روسیه انجام شده است.

این کارشناس اظهار داشت که اصلاحات بیشتر باید به‌منظور شفاف‌سازی هرگونه تردید در مورد وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال باشند. اگر قانون پیشنهادی تا جلسه ماه سپتامبر دست‌به‌دست شود و چراغ سبز را برای تصویب بگیرد، این حکم از اول ژانویه 2022 قابل‌اجرا خواهد بود.

در مورد امور نظارتی مربوط به ارزهای دیجیتال در روسیه در ابتدا لایحه جدیدی تصویب شد که بر اساس آن، به ازای سود حاصل از ارزهای دیجیتال مالیات دریافت خواهد شد. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این مالیات به درآمد حاصل استخراج و پویش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال نیز اعمال می‌شود یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها