کتابخانه تخصصی دفاع‌مقدس سمنان منبع قوی علمی برای دانشجویان است


کتابخانه تخصصی دفاع‌مقدس سمنان منبع قوی علمی برای دانشجویان است

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان با 12 هزار جلد کتاب، منابع مطالعاتی و علمی مورد نیاز دانشجویان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدحسن سلامی عصر چهارشنبه در اولین جلسه از کارگروه دانشگاهیان و ستاد بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ در دانشگاه سمنان که با حضور روسای دانشگاها و مراکز آموزشی استان سمنان، برگزار شد، افزود: حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در دستور کار این اداره قرار دارد که در گام نخست، در زمینه موضوع‌یابی و راهنمایی به دانشجویان کمک می‌کند و از سوی دیگر با در اختیار قرار دادن کتاب‌های کتابخانه تخصصی، منابع مطالعاتی را در اختیار و پس از مرحله دفاعیه، تحقیقات آن‌ها در اختیاراین اداره کل قرار می‌گیرد تا حمایت مالی شوند و در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، با نظر کارشناسان به صورت کتاب منتشر شوند.

وی با بیان این که درس دفاع مقدس تقریبا در تمامی دانشگاها و مراکز آموزشی استان ارائه می‌شود، افزود: تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس سبب آشنایی جوانان با حماسه‌های جاودانه و پایداری‌های مردانه رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس می‌شود و سعی شود در تمامی واحدهای دانشگاهی و در هر ترم تحصیلی این درس ارائه و تقویت شود.

سلامی در ادامه از حمایت پایان‌نامه‌ها با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: پژوهش‌های حوزه دفاع مقدس مبنای فعالیت‌های علمی در آینده قرار می‌گیرند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از همه اساتید و دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد با تمام گرایش‌ها دعوت می‌کند تا با ارائه پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی خود از منابع مطالعاتی و مالی اداره کل حفظ آثار بهره‌مند شوند.

وی اظهارداشت: انتظار داریم هر دانشگاه حداقل یک پایان نامه به همراه یک مقاله با موضوع دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار قرار دهد.

سلامی با اشاره به اهمیت نام‌گذاری اماکن با نام شهدا و ثبت در سامانه معبر شهدا، افزود: نام‌گذاری امکان و ساختمان‌ها در دانشگاه و مراکز آموزشی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است و باید با این تفکر و ایده افراد در این راستا حرکت کنند و در کنار نام‌گذاری اماکن اهداف مرتبط با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را نیز دنبال کنند.

سلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی معجزه اسلام در قرن حاضر بود و جنگ تحمیلی اوج خباثت دشمنان بر علیه انقلاب بود و دفاع مقدس قله با عظمت افتخارات و عزت ملت ایران ثبت شد.

وی با بیان این که با شکل گیری انقلاب اسلامی، تمام اسلام خواهان و آزادی خواهان دنیا قوت و نیرو گرفتند ادامه داد: با شکل گیری انقلاب اسلامی، اسلام و حکومت اسلامی بعد از قرن‌ها زنده شد و در متن زندگی مردم و جامعه قرار گرفت.

سلامی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ملت بزرگ ایران با اتحاد و همدلی در مقابل تمام دنیا ایستادند و پیروز شدند و ایثار، شجاعت، روحیه حماسی، پیروی محض از امام و ولایت، ایمان و توکل به خدا رزمندگان در آن سال‌های بی نظیر بود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هر رزمنده خودش را مجاهد فی سبیل الله می‌دانست و برای خدا می‌جنگید و در میدان مبارزه به یاری خداوند امیدوار بود که این ویزگی‌ها درس‌های بزرگی برای ما در تمام دوره‌های پس از انقلاب و دفاع مقدس است.

سلامی تصریح کرد: ارزش‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس اگر در جامعه و دانشگاه‌ها ترویج داده شود در حقیقت روحیه مجاهدت در راه خدا زنده شده است و وحدت و روحیه فداکاری برای کشور و انقلاب تقویت می‌شود که این امر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: چهلمین سال دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند و یک مقطع تاریخی بزرگ بود جهت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دانشگاهی، که همه از این فرصت ارزشمند استفاده کردندو انتظار می‌رود در بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ هم همانند سال گذشته جامعه دانشگاهی خوش بدرخشد وتمامی واحدهای دانشگاهی و آموزشی برنامه‌های خود را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان گفت: در مناسبت‌های بزرگ دفاع مقدس به خصوص ۴۰ مناسبت برنامه ریزی شده انتظار داریم علاوه بر برنامه‌های اختصاصی، برنامه‌های متمرکز و مشترک جامعه دانشگاهی در سطح استان برنامه ریزی و اجرا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟