یادنامه 20 شهید شاخص بروجرد چاپ می‏‌شود


یادنامه 20 شهید شاخص بروجرد چاپ می‏‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: از سوی اداره‌کل اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادنامه 20 شهید شاخص شهرستان چاپ و منتشر می‌‏شود.

نادر ارجمندی امروز نوزدهم خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به گردآوری زندگی‌نامه ۲۰ شهید شاخص بروجردی، اظهار کرد: مرکز اسناد و شناسایی مفاخر این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به جمع‌آوری زندگی‌نامه و عکس‎‌های ۲۰ شهید شاخص بروجرد از جمله شهید محمد بروجردی، خلبان شهید عبدالرضا کوپال، عبدالحسین کردی، فاضل شیرازی و... کرده است.

وی با بیان اینکه این ۲۰ شهید شاخص از بین شهدای بسیج، سپاه و ارتش این شهرستان هستند، افزود: کاوه گودرزی که خود از جانبازان جنگ تحمیلی بوده گردآورنده زندگی‎‌نامه و عکس‌‎های این ۲۰ شهید شاخص است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد نیز از این برنامه حمایت کرده است.

ارجمندی بیان کرد: کار گردآوری مطالب و آثار و عکس‎‌های مربوط به این یادنامه شهدای شاخص بروجرد انجام گرفته و در نشستی که اوایل هفته جاری با معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور داشتم، مقرر شد یادنامه ۲۰ شهید شاخص شهرستان بروجرد که توسط نویسنده جانباز بروجردی کاوه گودرزی جمع‌آوری شده با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده چاپ شود و از طریق اداره‌کل اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد همچنین از اختصاص غرفه ویژه ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجردی در موزه شهدا خبر داد و خاطر نشان کرد: در بازدیدی که اوایل هفته جاری به همراه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس هیئت مدیره صندوق اشتغال ایثارگران از موزه شهدای تهران داشتم، مقرر شد تمام آثار تولید شده توسط هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد مربوط به ۶۸ شهید دانش‌آموز به‌منظور معرفی بیشتر این حادثه تلخ تاریخی به جامعه جهانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله پوستر، عکس، کتاب و مستند جهت محتوابخشی به غرفه اختصاصی موجود در موزه شهدا تحویل مسئولان موزه قرار داده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...