بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)


بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، دستگاه‌هایی جذاب؛ اما متنوع هستند و انتخاب مدل ایده‌آل مطابق با بودجه و نیاز‌های هر کاربر، امر دشواری است. در این مقاله قصد داریم بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار ایران را معرفی کنیم.

احتمالا وقتی به دوستانتان بگویید قصد خرید لپ‌تاپ برای بازی دارید، با نظر کارشناسانه‌ی آن‌ها مواجه می‌شوید. برخی به شما می‌گویند قید لپ‌تاپ گیمینگ را بزنید و به ‌جای آن، کنسول بازی بخرید؛ برخی دیگر که خود را «پی‌سی گیمر» می‌دانند، فهرست بلندبالایی از معایب لپ‌تاپ‌ گیمینگ پیش روی‌ شما قرار می‌دهند و خرید یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ را گزینه‌ی صحیح می‌دانند.

درنهایت، حرف هیچ‌کدام از آن‌ها مهم نیست؛ چراکه شما تصمیمتان را گرفته‌اید و دلایل خاص خودتان را برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید. سؤال مهم این است که چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی را می‌توانیم گران‌ترین رسته از لپ‌تاپ‌ها بنامیم. اگر قیمت لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند.

مهم‌ترین فاکتور انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ، «کارت گرافیک» است!

برای یک «پی‌سی گیمر»، شخصی که کامپیوتر را برای بازی انتخاب کرده، فقط یک ‌چیز اهمیت دارد: کارت گرافیک! در نهایت این کارت گرافیک است که مشخص می‌کند چه بازی‌هایی را با چه کیفیتی می‌توانید اجرا کنید؛ بنابراین هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید پیش از هر چیز به کارت گرافیک دستگاه توجه کنید. به هیچ‌وجه به سراغ لپ‌تاپ‌هایی نروید که کارت گرافیک جدا ندارند و از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده می‌کنند؛ چراکه فقط می‌توانید بازی‌های قدیمی را در پایین‌ترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

پس به‌عنوان یک قاعده کلی، بهترین لپ‌تاپ مخصوص بازی، مدلی است که توانمند‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی را به‌ همراه داشته باشد. در مراحل بعدی به سراغ کیفیت بهتر نمایشگر، رم بیشتر و پردازنده مرکزی قدرتمندتر بروید.

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

موضوع مهمی که باید در مورد لپ‌تاپ مخصوص بازی، به‌خصوص مدل‌های قدرتمند و گران‌قیمت بدانید این است که آن‌ها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شده‌اند و به اصطلاح، Desktop Replacement نام دارند. چنین لپ‌تاپ‌هایی سنگین هستند و باتری آن‌ها شارژدهی ضعیفی دارد. به احتمال زیاد مجبور می‌شوید همیشه از آداپتور برق آن‌ها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابل ‌حمل» بودنشان حساب نکنید.

مشخصه‌های اصلی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی

بهره‌مندی از پردازنده‌های توانمندتجهیز به توانمند‌ترین پردازنده‌های گرافیکیاستفاده از حافظه SSD در کنار حافظه حجیم HDD نمایشگر با رزولوشن و نرخ‌ نوسازی بالا اما نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگ‌هاطراحی زمخت (به دلیل تعبیه‌ی سیستم‌ خنک‌کننده‌ی قوی)زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGBعمر باتری بسیار اندک وزن زیاد و قابلیت حمل پایین

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به دلیل بهره‌مندی از CPU و GPU توانمند، برای اموری مانند کاربری‌های سنگین ویرایش ویدئو و انجام محاسبات مهندسی هم گزینه‌ی مناسبی به ‌شمار می‌روند؛ اما ایده‌آل نیستند و اگر بازی بخشی از کاربری‌تان به شمار نمی‌رود، گزینه‌های بهتری با توان پردازشی بالا وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۲۵ میلیون تومان (اقتصادی)

شاید برایتان جالب و البته ناراحت‌کننده باشد که بدانید درحال‌حاضر برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ باید حداقل حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید؛ حتی با پرداخت این مبلغ هم حق انتخاب زیادی ندارید. در بازه‌ی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ از سری کارت‌های گرافیک GeForce GTX 1650 بهره می‌برند؛ کارت‌هایی که امروزه به حداقلِ لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل شده‌اند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان، برای اجرای بازی‌ کامپیوتری با تنظیمات گرافیکی متوسط و رزولوشن Full HD عرضه می‌شوند؛ البته برای رسیدن به نرخ مطلوب ۶۰ فریم بر ثانیه در بازی‌های سنگین، باید تنظیمات گرافیکی را روی حداقل قرار دهید.‌

لنوو آیدیاپد گیمینگ 3

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

لنوو در صنعت کامپیوترهای شخصی همان نقشی را بازی می‌کند که شیائومی در صنعت گوشی‌های موبایل دارد؛ یعنی دستگاه‌های جذابی را با ارزش خرید زیاد وارد بازار می‌کند. لنوو آیدیاپد گیمینگ 3 جزو اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که مدل‌های مختلفی با سخت‌افزار متنوع دارد. در حال حاضر با قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، می‌توانید مدلی از آن را با پردازنده نسل دهم Core i5 در کنار ۱۶ گیگابایت رم، حافظه‌ای هیبریدی و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی تهیه کنید. از دیگر مشخصات گیمینگ 3 می‌توانیم به نمایشگر ۱۵ اینچی با فناوری IPS و دقت Full HD و کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه آبی‌رنگ اشاره کنیم که در کنار بدنه مشکی یا سرمه‌ای‌رنگ آن،‌ ترکیبی چشم‌نواز و به‌اصطلاح «گیمر پسند» را ارائه می‌دهد.

ایسوس TUF FX505

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

ایسوس TUF FX505 یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی بازار محسوب می‌شود. حتما می‌دانید که پیشوند TUF یا The Ultimate Force، به محصولات گیمینگ رده اقتصادی ایسوس اشاره می‌کند. شاید موضوع «به‌صرفه ‌بودن» در مورد قیمت دلاری آن صحیح باشد؛ ولی در ایران باید نزدیک به ۲۵ میلیون تومان برای خرید این لپ‌تاپ هزینه کنید. از نظر مشخصات فنی، تایوانی‌ها کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با چهار گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا را برای سری TUF FX505 در نظر گرفته‌اند که با پردازنده نسل سوم رایزن 7 و نمایشگری ۱۵ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همراهی می‌شود؛ البته با توجه به قدرت محدود کارت گرافیک، ۱۲۰ هرتز بودن نمایشگر آن به‌ویژه در مورد بازی‌های سنگین، مزیت خاصی محسوب نمی‌شود. صرف‌نظر از بحث سخت‌افزار، طراحی ایسوس FX505 با نورپردازی زرد و نارنجی که نماد برند TUF است، قطعا توجه گیمرها را به خود جلب می‌کند.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان (میان‌رده)

بین بازه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان، اوضاع بهتر می‌شود و می‌توانید لپ‌تاپی بخرید که بازی‌های بیشتری با تنظیمات گرافیکی بهتری اجرا کند؛ اما متأسفانه حتی با این قیمت هم نمی‌توانید لپ‌تاپ گیمینگ فوق‌العاده‌ای تهیه کنید که همه بازی‌های روز را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی و به‌راحتی اجرا کند. از همه مهم‌تر، ظاهر لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان تغییر می‌کند و با طراحی‌های خاص و فضایی به‌ همراه کیبورد با نور‌ پس‌زمینه‌ی رنگارنگ مواجه می‌شوید.

اچ‌پی پاویلیون گیمینگ 16

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

اچ‌پی به لطف لپ‌تاپ‌های Omen به‌سرعت توانست به برندی محبوب در بازار کامپیوترهای مخصوص بازی تبدیل شود؛ اما Omen تنها لپ‌تاپ گیمینگ جذاب اچ‌پی نیست؛ برای گیمرهایی که توان پرداخت هزینه زیاد Omen را ندارند، اچ‌پی سری پاویلیون گیمینگ را معرفی کرد که امکانات خوبی را در قالب لپ‌تاپی میان‌رده ارائه می‌دهند. در حال حاضر، با قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان می‌توانید مدلی از سری پاویلیون گیمینگ 16 را با کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti نسخه Max-Q، پردازنده‌ی نسل دهم Core i5 و نمایشگری ۱۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز تهیه کنید. چنین سخت‌افزار و نرخ نوسازی زیادی در نمایشگر پاویلیون گیمینگ 16 تا برخی بازی‌های سبک مثل فیفا 21 و Overwatch را به روان‌ترین شکل ممکن تجربه کنید. از دیگر امکانات جذاب دستگاه می‌توانیم به کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه رنگی و بلندگوهای استریو ساخت شرکت B O اشاره کنیم؛ البته باید با ابعاد بزرگ و وزن زیاد پاویلیون گیمینگ ۱۶ کنار بیایید.

لنوو لیجن 5

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

لنوو لیجن 5 که یکی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازار ایران محسوب می‌شود؛ مثل دیگر لپ‌تاپ‌های لنوو، قدرت پردازشی زیادی را با هزینه‌ای معقول در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. البته منظور ما از معقول در مورد قیمت دلاری آن است؛ چراکه در بازار ایران، برای خرید مدل‌های مختلف لیجن 5 باید حداقل ۳۰ میلیون تومان هزینه کنید. با این قیمت می‌توانید مدلی هیجان‌انگیز با پردازنده نسل چهارم رایزن 7، مقدار زیادی رم و حافظه داخلی و کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti تهیه کنید. در نظر داشته باشید که لپ‌تاپ لنوو از مدل استاندارد GTX 1660 Ti استفاده می‌کند که در مقایسه با مدل Max-Q چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد سرعت بیشتری دارد.

ایسوس زفیروس G14

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

اگر فقط کمی دنیای لپ‌تاپ‌های گیمینگ را دنبال کنید، حتما نام سری زفیروس را شنیده‌اید. زفیروس G14 یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ است که فقط ۱٫۷ کیلوگرم وزن و کمتر از دو سانتی‌متر ضخامت دارد. با قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان می‌توانید مدلی را با پردازنده قدرتمند رایزن 7 مدل 4800HS، مقدار زیادی SSD و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 تهیه کنید. درست است که از نظر قدرت پردازش گرافیکی، فاصله نسبتا زیادی با دو مدل قبلی دارد، ولی در عوض بدنه‌ای باریک و سبک و امکاناتی جذاب مثل نمایشگری با رنگ‌های دقیق، سیستم صوتی پیشرفته با پشتیبانی از دالبی اتموس، حافظه SSD فوق سریع و از همه مهم‌تر فناوری AniMe Matrix را در اختیارتان قرار می‌دهد که مورد آخر، قاب پشت نمایشگر را به نمایشگری شبکه‌ای تبدیل می‌کند و می‌تواند تصاویری متحرک را روی قاب نشان دهد.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان (بالارده)

نمایشگرهایی با نرخ نوسازی زیاد، پردازنده‌های پرچم‌دار، رم زیاد، حافظه‌های SSD، پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند و کیبوردهای رنگارنگ بخشی از مواردی است که با سرمایه‌گذاری روی لپ‌تاپ گیمینگ رده‌بالا به ‌دست می‌آورید. با خرید لپ‌تاپ گیمینگ رده‌بالا، در حقیقت دستگاهی می‌خرید که می‌تواند هر نوع محاسبات را به‌راحتی انجام دهد.

ایسوس TUF Dash F15

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

اگر به دنبال قدرتمندترین لپ‌تاپ تا سقف ۴۰ میلیون تومان می‌گردید، انتخاب بهتری از ایسوس TUF Dash F15 ندارید. اکنون در بازار ایران می‌توانید مدلی از TUF Dash F15 را با پردازنده نسل یازدهم Core i7 در کنار کارت گرافیک GeForce RTX 3060 با قیمتی حدود ۳۹ میلیون تومان تهیه کنید. با چنین سخت‌افزار قدرتمندی، حتی بازی‌های سنگینی مثل Crysis Remastered یا Red Dead Redemption 2 را می‌توانید با حداکثر تنظیمات گرافیکی و رزولوشن Full HD اجرا کنید. بازی‌های سبک‌تری مثل Doom Eternal یا The Witcher 3 حتی با رزولوشن 4K هم قابل بازی هستند. از دیگر امکانات TUF Dash F15 می‌توانیم به نمایشگر ۱۴۴ هرتز، استاندارد نظامی مقاومت بدنه در مقابل لرزش، شوک، ضربه و دما و همچنین کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه آبی اشاره کنیم.

ایسر پردتور هلیوس 300

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

بعید است به دنیای کامپیوترهای مخصوص بازی علاقه‌مند باشید و نام سری پردتور را نشنیده باشید. محبوبیت سری پردتور در دنیای دسکتاپ و لپ‌تاپ مخصوص بازی به دلیل امکانات جذاب و قابلیت‌های ویژه آن‌ها است. پرداتور هلیوس 300 که در حال حاضر حدود ۳۶ میلیون تومان قیمت دارد، از کارت گرافیک GeForce RTX 2060 بهره می‌برد؛ بنابراین با اینکه از TUF Dash F15 ضعیف‌تر است، ولی قیمت کمتر و امکانات زیادش، خرید آن را توجیه می‌کند. برای نمونه، لپ‌تاپ ایسر از سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که جلوی افت فاحش کارایی سخت‌افزار را می‌گیرد. به‌علاوه، کلید توربو برای افزایش سرعت دستگاه در صورت نیاز و قابلیت تنظیم رنگ نور پس‌زمینه برای تک‌تک کلیدها را هم دارد.

ایسوس زفیروس G14

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

اگر به دنبال لپ‌تاپی گیمینگ با ضخامت و وزن کم با قیمتی کمتر از ۴۰ میلیون تومان می‌گردید، باز هم باید به سراغ ایسوس زفیروس G14 بروید؛ البته در این بازه قیمتی دیگر نیازی نیست به کارت گرافیک GeForce GTX 1650 بسنده کنید و می‌توانید مدلی با کارت گرافیک GeForce RTX 2060 و پردازنده قدرتمند رایزن 9 مدل 4900HS را بخرید. از نظر قدرت پردازشی، زفیروس G14 در سطح پردتور ایسر قرار می‌گیرد، ولی اینکه کدام مدل برایتان مناسب‌تر است، کاملا به نیازتان برمی‌گردد.

زفیروس G14 بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر، باتری کارامدتر، نمایشگری باکیفیت‌تر و فناوری AniMe Matrix را دارد، ولی از طرف دیگر، پردتور هلیوس 300 ارزان‌تر است، سیستم خنک‌کننده بهتری دارد و می‌توانید نور پس‌زمینه کیبورد آن را به هر شکل دلخواهی شخصی‌سازی کنید. در نظر داشته باشید که هر دو لپ‌تاپ می‌توانند اکثر بازی‌های روز را با رزولوشن Full HD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند؛ البته در بازی‌های سنگین باید تنظیمات گرافیکی را کمی کاهش دهید.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۱۰۰ میلیون تومان (پرچم‌دار)

برای افرادی که ذوب در دنیای کامپیوتر مخصوص بازی هستند و به‌اصلاح خود را عضوی از PC Master Race می‌دانند، هیچ محدودیتی برای هزینه کردن وجود ندارد؛ افرادی که از خورد و خوراک و لباس می‌گذرند؛ ولی همیشه باید بهترین سخت‌افزار گیمینگ را داشته باشند؛ بنابراین نمی‌توانیم چنین افرادی را با محصولاتی که تا به اینجا معرفی کردیم، راضی نگه داریم. قطعا برای افراد عادی هزینه کردن مبلغی بیش از ۵۰ میلیون تومان برای یک کامپیوتر قابل ‌حمل، غیر معقول به ‌نظر می‌رسد؛ ولی به هر صورت باید بدانید که افرادی هم هستند که این کار را با کمال میل، آن هم برای تفریح انجام می‌دهند. به این افراد مدل‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

ایسوس TUF Dash F15

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

همان‌طور که پیش‌‌تر هم گفتیم، سری TUF Dash F15 ایسوس جزو معدود لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار ایران است که از کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 بهره می‌برد. اگر محدودیتی برای هزینه کردن نداشته و بتوانید حدود ۶۰ میلیون پرداخت کنید، باز هم TUF Dash F15 را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ البته اکنون در مورد مدلی صحبت می‌کنیم که از پردازنده نسل یازدهم Core i7 در کنار کارت گرافیک GeForce RTX 3070 و یک ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد. بعید است که چنین سخت‌افزار قدرتمندی برایتان کافی نباشد؛ چراکه RTX 3070 می‌تواند بازی پرطرفداری مثل Doom Eternal را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و نرخ ۱۵۰ فریم بر ثانیه اجرا کند و با توجه به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی نمایشگر، می‌توانیم نتیجه بگیریم که اکثر بازی‌های روز به روان‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شوند؛ البته باید بدانید که توجه اصلی ایسوس در TUF Dash F15 قدرت سخت‌افزاری بوده و خبری از امکانات جانبی هیجان‌انگیزی مثل نمایشگر 4K یا شخصی‌سازی نور پس‌زمینه کیبورد نیست.

ریزر بلید 15 مدل Advanced

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (خرداد 1400)

اگر قرار است محدودیت مالی را از فرایند خرید لپ‌تاپ گیمینگ حذف کنیم، می‌توانیم به سراغ برندهای مطرح این حوزه مثل ریزر برویم. ریزر Blade 15 مدل Advanced یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار ایران به‌شمار می‌آید که می‌توانید آن را با پردازنده نسل دهم Core i7 و کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Super با قیمتی بیش از ۸۰ میلیون تومان تهیه کنید؛ مبلغی که پرداخت آن احتمالا فقط برای تعداد انگشت‌شماری از گیمرهای ایرانی امکان‌پذیر خواهد بود. با چنین سخت‌افزاری خیالتان از اجرای همه بازی‌ها حتی عنوان‌های خیلی سنگینی مثل Cyberpunk 2077 هم راحت است؛ البته اگر می‌خواهید از رزولوشن استاندارد نمایشگر، یعنی 4K لذت ببرید باید تنظیمات گرافیکی را در چنین بازی‌های سنگینی کاهش دهید. از دیگر مشخصات Blade 15 Advanced می‌توانیم به کیبورد عالی با قابلیت شخصی‌سازی نور پس‌زمینه تک‌تک کلیدها، درگاه‌های فراوان، کیفیت ساخت عالی و نمایشگری با رنگ‌های زنده و دقیق اشاره کنیم.

برای مطالعه اطلاعات فنی و قیمت روز همه لپ‌تاپ‌ها می‌توانید به بخش دیتابیس زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی برای تبادل نظر در مورد لپ‌تاپ فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالات خود را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

برای بازی کردن، لپ‌تاپ‌ گیمینگ بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

به‌صورت کلی، کامپیوترهای رومیزی قدرت بیشتری با قیمت یکسان ارائه می‌دهند و در ضمن قابلیت ارتقا دارند؛ ولی لپ‌تاپ‌های گیمینگ قابل‌ حمل هستند و با آن‌ها می‌توانید هرجایی بازی‌های موردعلاقه‌تان را بازی کنید.

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی چه مشکلاتی دارند؟

بزرگ‌ترین مشکل لپ‌تاپ‌های گیمینگ، گرم شدن بیش‌ازحد بدنه و صدای زیاد سیستم خنک‌کننده آن‌ها است. به‌علاوه برخلاف کامپیوترهای رومیزی، امکان ارتقا قطعات داخلی لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد و پس از چند سال از رده خارج می‌شوند. اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ فقط زمانی با حداکثر سرعت کار می‌کنند که از آداپتور برق استفاده کنید.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان کدام مدل است؟

برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان باید مدلی با کارت گرافیک GTX 1660 Ti را تهیه کنید. پیشنهاد ما یکی از سه مدل پاویلیون گیمینگ 16 اچ‌پی، لیجن 5 لنوو یا زفیروس G14 ایسوس است.
.btncamp.btncamp:hover.btncamp a.btncamp.btncamp:hover.btncamp a.btncamp.btncamp:hover.btncamp a.btncamp.btncamp:hover.btncamp a.btncamp.btncamp:hover.btncamp a.btncamp.btncamp:hover.btncamp a.btncamp.btncamp:hover.btncamp a.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو