سخنگوی دولت: سعادت یک جامعه در اعتلای فرهنگ و انجام کار گروهی است


سخنگوی دولت: سعادت یک جامعه در اعتلای فرهنگ و انجام کار گروهی است

تهران – ایرنا – سخنگوی دولت گفت: سعادت یک جامعه در گرو اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ در انجام کار گروهی، شکل گیری نهادهای میانجی اجتماعی و مسوولیت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه نهمین جشنواره ملی رویش در محل پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی در سخنانی،اظهارکرد: عنصر و ذهنیت فرهنگی در هر جامعه ای از تصویری که آن جامعه از آینده و امروز ساخته و کنش انسان های آن جامعه با طبیعت و کنش با سایر انسان ها معنا پیدا می کند و این یکی از اصلی ترین مسائل ما محسوب می شود.

وی ضمن تبریک به فعالان عرصه دانشگاه که در کانون های فرهنگی تلاش به‌منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ جامعه تلاش می کنند تاکید کرد:: کانون های فرهنگی می توانند بعنوان محفل های گفت و گوی اجتماعی و همچنین کار بایکدیگر و مهارت افزایی بسیار اثربخش باشند.

رییس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری ادامه داد: کانون فرهنگی بخصوص کانون هایی که برآمده از دل دانشگاه ها باشند می توانندبعنوان میانجی های اجتماعی و پیوند دهنده دانشگاه با جامعه باشند.

وی همچنین تاکید کزد:مسوولیت اجتماعی دانشگاه ها نیز با همین کانون های فرهنگی شکل می گیرد، و کانون های فرهنگی می توانند واسط بین مسوولیت اجتماعی که هر دانشگاهی از آن برخوردار است؛ با جامعه باشند.

ربیعی اظهارکرد:اگر ما سعادت جامعه را بخواهیم در چشم اندازی متصور شویم، آن جامعه ای است که درآن اعتلای روزافزون فرهنگ وانجام کار گروهی، شکل گیرد و نهادهای میانجی اجتماعی و مسوولیت اجتماعی نیز در آن متبلور باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به تجربیات دانشگاهی و اجرایی خود در طول سالهای گذشته بیان کرد: بنده بسیار علاقمند به این هستم که هریک از ما بیاندیشیم که چه کاری برای دیگران می توانیم انجام دهیم و چه مسوولیتی در قبال دیگران داریم، اما متاسفانه ببشتر مسوولیت دیگران را در قبال خود اندازه گیری می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه، در دنیای فعلی انسان ها بسیار تنهاتر از قبل شده اند و مسائلی همچون کرونا نیز به این تنهایی دامن زده است، گفت:راه حل همه اینها چه در زندگی فردی ک چه در زندگی اجتماعی توجه به فرهنگ، مسوولیت اجتماعی و همچنین ساخت جامعه ای توانمند است که بتواند به نیازها و مسائل خود پاسخگو باشد.

در ادامه این آئین که با حضورمعاون فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، معاونین و جمعی از فعالان کانون های فرهنگی دانشگاه ها همراه بود، از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی رویش در بخش های مختلف با اهداء لوح تجلیل بعمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی