590 نامزد در انتخابات شورای شهر و روستای خلخال رقابت می‌کنند


590 نامزد در انتخابات شورای شهر و روستای خلخال رقابت می‌کنند

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: در ششمین دوره از انتخابات شهر و روستای این شهرستان 590 نامزد برای انتخاب در شورای اسلامی شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه اعضای هیات‌های اجرایی و نظارتی سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره از انتخابات شهر و روستای خلخال افزود: از این تعداد ۶۷ نامزد مربوط به شوراهای اسلامی سه شهر خلخال ، کلور وهشجین بوده و ۵۲۳ نفر نامزد نیز برای انتخاب در بدنه شورای اسلامی روستاهای این شهرستان شرکت دارند.

فرماندار خلخال اظهارکرد: مردم این شهرستان همواره با مشارکت حداکثری در انتخابات دوره‌های گذشته پشتیبانی خود را از نظام و دولتمردان اعلام کرده‌اند و در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز حضور گسترده در پای صندوق‌های رای خواهند داشت.

وی گفت: در این دوره از انتخابات ۱۸۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای دریافت آرای مردم در مناطق شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت که این تعداد نسبت به مجموع شعب اخذ رای انتخابات گذشته این شهرستان ۲۱ شعبه بیشتر شده است.

رئیس ستاد انتخابات خلخال اظهارکرد: اعضای اصلی منتخب شوراهای اسلامی سه شهر خلخال پنج نفره بوده و همچنین در پنج روستای پرجمعیت این شهرستان اعضای اصلی شورای اسلامی پنج نفره بوده و ترکیب شورا در مابقی روستاها سه نفره خواهد بود.

او گفت: در انتخاب محل‌های شعب اخذ رای دقت کافی شده و در اماکنی که امکان برگزاری در شعب اخذ رای سرپوشیده بلحاظ محدودیت فضا وجود دارد، رای‌گیری در فضای باز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال علاوه بر حضور عوامل اجرایی ، نظارتی ، بازرسی و انتظامی در شعب اخذ رای یک ناظر بهداشتی نیز برای کنترل پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به جمع عوامل برگزار کننده انتخابات روز ۲۸ خردادماه اضافه شده است.

بابایی افزود: همچنین امکانات ضدعفونی به جمع ملزومات موردنیاز دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و اعضای شعب اخذ رای اضافه شده و در صورت امکان اعضای شعب اخذ رای در مقابل کرونا واکسینه خواهند شد.

وی گفت: بیش از چهار هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی ، انتظامات و ناظر بهداشتی مقابله با کرونا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان را بر عهده دارند و امانتداری، بی‌طرفی، رازداری و تلاش برای برگزاری سالم انتخابات از اهم وظایف اعضای شعب اخذ رای و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است.

او اظهارکرد: دولت سلامت انتخابات را تضمین کرده و در این میان اعضای هیات اجرایی در ایجاد سلامت انتخابات با پرهیز از جانبداری سلامت انتخابات را تضمین خواهد کرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خلخال نیز در این جلسه گفت: از مجموع ۶۰۴ داوطلب ششمین دوره انتخابات شهر و روستا در این شهرستان که ثبت‌نام کردند صلاحیت ۵۲۳ نامزد برای انتخاب و عضویت در شورای اسلامی ۹۴ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر اعلایی اظهارکرد: از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه این شهرستان ۹۴ روستا حائز شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی هستند.

وی افزود: ترکیب اعضای شورای اسلامی روستاهای خلخال بر اساس تناسب جمعیتی بوده و بر این اساس چهار روستای اندبیل ،علی‌آباد ،خوجین و طولش در بخش مرکزی ، روستای بزرگ و پرجمعیت برندق در بخش خورش‌رستم و روستای پرجمعیت لرد در بخش شاهرود واجد شرایط عضویت پنج نفر شورای اسلامی بوده و در ۸۴ روستای باقیمانده ترکیب شورا سه نفره خواهد بود.

وی گفت: در این دوره از انتخابات ۱۵ نفر از داوطلبان در سه شهر خلخال ، کلور و هشجین به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی این سه شهر و نیز ۲۶۸ نفر در۹۴ روستای این شهرستان به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی روستا با آرای مردم انتخاب خواهند شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر