دسترسی 9 میلیون نفر جمعیت روستایی به آب پایدار در دولت تدبیر و امید


دسترسی 9 میلیون نفر جمعیت روستایی به آب پایدار در دولت تدبیر و امید

تهران- ایرنا- وزیر نیرو گفت: درحالی که در بخش آب روستایی پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید فقط یک میلیون نفر به آب پایدار دسترسی داشتند، در این دولت 9 میلیون نفر به این جمعیت اضافه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا اردکانیان» امروز (پنجشنبه) در دهمین پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و افتتاح چهار پروژه صنعت آب و برق در سه استان هرمزگان، ایلام و کرمانشاه با حضور رییس‌جمهوری افزود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، به‌طور متوسط هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار متصل شد.

وی بیان‌ داشت: در این دولت به‌طور متوسط هر ۲ ماه یک بار یک تصفیه‌خانه آب و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره برداری رسید.

اردکانیان ادامه‌ داد: در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب، ۵۶ سد مخزنی در مناطق مرزی کشور روی رودخانه یا در حوضه آبریز مشترک به بهره برداری رسید که از این تعداد، نیمی در دولت تدبیر و امید مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ در روز جاری ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در منطق گرمسیری در استان‌های ایلام و کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد و در این دولت تاکنون ۳۴۵ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی (متوسط هر ماه سه هزار و ۵۰۰ هکتار) به بهره‌برداری رسیده است.

در هفتاد و یکمین هفته افتتاح طرح های ملی و دهمین پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، چهار پروژه در سه استان ایلام، کرمانشاه و هرمزگان به بهره برداری رسید.همچنین عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخاری یک‌هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک در استان هرمزگان نیز آغاز شد.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول