عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا آغاز شد


عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا آغاز شد

رشت- ایرنا - عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان صومعه‌سرا صبح امروز پنجشنبه با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و استاندار گیلان آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، احداث پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا به روش EPC می باشد و در فاز نخست با ظرفیت ۶ هزار و ۳۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز تولید آب تصفیه شده مورد نیاز برای بخش کشاورزی ، صنعتی و همچنین بهداشتی ۴۳ هزار نفر از ساکنان شهرستان صومعه‌سرا را تامین خواهد کرد.

همچنین تاکنون ۱۶ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب به تصفیه خانه احداث شده است و با حمایت دولت ۱۰۳میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن در روستای چوبه به صورت کامل تخصیص یافته است.

جلوگیری از ورود فاضلاب به آب‌های سطحی و تالاب بندرانزلی، تبدیل فاضلاب شهری به آب قابل استفاده در زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و شست‌وشوی معابر، افزایش قدرت خودپالایی رودخانه‌های محلی، افزایش سطح سلامت شهروندان و کمک به نجات تالاب بندرانزلی از جمله مزایای اجرای این پروژه است.

طی نخستین برنامه از سفر یک روزه دکتر حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری به گیلان با همراهی دکتر ارسلان زارع استاندار، عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا با حضور معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری و استاندار گیلان آغاز شد.

حضور در آیین افتتاح بخشداری های طاهرگوراب و ضیابر شهرستان صومعه‌سرا و نیز افتتاح فرمانداری شهرستان خمام از دیگر سفر معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری به گیلان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر