عملکرد بازار سهام در هفته مناظره‌های انتخاباتی چگونه بود؟


عملکرد بازار سهام در هفته مناظره‌های انتخاباتی چگونه بود؟

در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس اگر چه رشد 0٫3 درصدی را تجربه کرد اما شاخص کل هم‌وزن منفی شد. نوشته عملکرد بازار سهام در هفته مناظره‌های انتخاباتی چگونه بود؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات این هفته بازار سرمایه، شاخص کل بورس تهران با کمتر از ۰٫۳ درصد رشد در سطح یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۶ واحدی آرام گرفت. این در حالی بود که در این مدت شاخص کل هم‌وزن عملکردی منفی داشت و بیش از ۰٫۳ درصد افت داشت.

در این هفته که به دلیل تعطیلی‌های نیمه خرداد با سه روز معاملاتی همراه بود، میانگین ارزش معاملات روزانه بیش از ۵٫۳ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته ۱۱ درصد بیشتر شد.

در این هفته موتور خودرویی‌ها روشن شد و نمادهای این گروه عملکرد مثبتی از خود به جای گذاشتند. همچنین بانکی‌ها هم از دیگر گروه‌های سبز بازار بودند به طوری که ارزش صندوق دارا یکم رشد قابل توجهی داشت. این در حالی بود که ارزش پالایشی‌ها در این هفته با افت مواجه شد.

در این هفته همچنین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری هم برگزار شد ولی خبری از ارائه راهکار برای بهبود بازار سرمایه در آن دیده نشد. با این حال یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، بازار هفته آینده درگیر انتخابات است و در حالت انتظار به سر می‌برد و به احتمال زیاد با احتیاط بیشتری به حرکت خود ادامه دهد. وی در این باره تشریح کرد: اما به نظر می‌رسد با وجود ابهامات سیاسی در کشور اما هفته آینده روند بازار متعادل باشد.

در این هفته همچنین شرکت بورس عملکرد مالی سالانه خود را منتشر کرد که با استقبال فعالان بازار سرمایه مواجه شد.

در آخرین روز این هفته همچینن عرضه اولیه ولکار انجام شد، که به دلیل مشکلات در سامانه پسامعاملاتی تعداد سهام تخصیص داده شده به هر کد بورسی در روز چهارشنبه مشخص نشد. این عرضه اولیه قرار بود هفته گذشته برگزار شود.

مهمترین اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد