تمدید مهلت ثبت اطلاعات در املاک و اسکان


تمدید مهلت ثبت اطلاعات در املاک و اسکان

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی مبارزه با کرونا تمدید مهلت ثبت اطلاعات تا پایان مهرماه سال جاری بوده است.

تمدید مهلت ثبت اطلاعات در املاک و اسکان

گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به اتمام مهلت ثبت اطلاعات در سامانۀ ملی املاک و اسکان گفت: پیشنهاد تمدید ثبت اطلاعات در سامانۀ ملی املاک و اسکان از سوی وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی کرونا ارائه شد اما با توجه به این‌که جلسۀ هفتۀ جاری این ستاد به دلیل تعطیلی روز شنبه تشکیل نشد، لذا تصمیم‌گیری در این رابطه به شنبۀ هفتۀ آینده موکول شد.

وی ادامه داد: وزارت راه بر آن بود، تا پیش از اتمام زمان مسئله تمدید را تعیین تکلیف کند اما تعطیلی به وجود آمده سبب موکول شدن این مسئله به شنبه هفته آتی شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بیان این‌که علت پیشنهاد تمدید از سوی وزارت راه مهیا نبودن شرایط برخی از خانوارها برای ثبت اطلاعات در بازۀ زمانی مقرر بود، تاکید کرد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تمدید مهلت ثبت اطلاعات تا پایان مهرماه سال جاری بوده است، البته این پیشنهاد وزارت راه است و باید دید روز شنبه چه تاریخی برای این مسئله تعیین می‌شود.

*ثبت اطلاعات در سامانۀ املاک منجر به سامان‌دهی بازار مسکن می‌شود

وی در توضیح این مسئله که چند خانوار در مدت قانونی نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کرده‌اند، افزود: ساختار سامانۀ املاک به گونه‌ای بود که ثبت اطلاعات از پیش از آغاز فرآیند خوداظهاری شروع شده و اطلاعات بخش عمده‌ای از خانوارها به طریق برهم‌نهی اطلاعات سایر دستگاه‌ها در سامانه موجود بود.

محمودزاده در پایان ضمن تشریح اهمیت ثبت اطلاعات در سامانۀ ملی املاک و اسکان گفت: قطعاً تکمیل اطلاعات این سامانه می‌تواند زمینۀ سامان‌دهی بازار این کالای پراهمیت را مهیا کرده و از افزایش قیمت نجومی به کمک مالیات‌های تنظیمی جلوگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات