رییس جمهوری: روابط ایران و روسیه در هشت سال گذشته توسعه یافت


رییس جمهوری: روابط ایران و روسیه در هشت سال گذشته توسعه یافت

تهران-ایرنا- رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط تهران و مسکو در هشت سال گذشته در زمینه های مختلف توسعه یافت از همکاری دولت و رییس جمهوری روسیه تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عملیات اجرایی نیروگاه برق ۱۴۰۰ مگاواتی مشترک ایران و روسیه واقع در شهرستان سیریک، پنج‌شنبه صبح در قالب پویش «الف ب ایران» با دستور رییس جمهوری آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آئین هفتاد و یکمین هفته افتتاح طرح های ملی و دهمین پویش هرهفته الف ب ایران خاطرنشان کرد: روابط بسیار نزدیکی بین ایران و فدراسیون روسیه به وجود آمده است. بعد از پیروزی انقلاب همیشه روابط خوبی با روسیه داشته ایم اما در این هشت سال، روابط ما در زمینه های مختلف توسعه پیدا کرده است. به خاطر همه همکاری های مسکو با تهران در این مدت در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی و منطقه ای از دولت روسیه و شخص رییس جمهوری این کشور آقای پوتین تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه همکاری های بسیار مهمی با روسیه در زمینه سوریه، همکاری های مهم سه جانبه ای در زمینه آذربایجان و قفقاز داشتیم و همکاری های بسیار خوبی در زمینه اوراسیا با روسیه و دیگر کشورهای عضو داریم، خاطر نشان کرد: در حوزه دریای خزر و رژیم حقوقی این دریاچه، قدم های بسیار مهمی با کشورهای دوست از جمله روسیه برداشته شده است.

رییس جمهوری با اشاره به این موضوع که دو نیروگاه اتمی با همکاری روسیه کلنگ زده شد و در حال ساخت و ساز است، گفت: با کشور روسیه در زمینه مسائل نظامی، مخصوصا دفاعی همکاری خوبی داریم که بعد از ورود اس-۳۰۰ از روسیه، روابط ما در این زمینه بسیار گسترده تر از قبل شد. تلاش هایی که امروز با روسیه راجع به احیای برجام در وین انجام می دهیم هم از جمله این همکاری هاست. روسیه یک همسایه بسیار مهم برای ایران است و روابط ما به نفع دو ملت، منطقه و جهان خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: از چند سال پیش با آقای پوتین راجع به طرح هایی که دو کشور مشترکا در ایران باید انجام می دادند در زمینه نیروگاه و به ویژه راه آهن و برخی موضوعات دیگر گفت‌وگو کردیم و خوشبختانه حرکت هایی شروع شد. انتظار ما این بود که این پروژه کمی زودتر شروع شود اما بوروکراسی های آن طرف و طرف ما باعث شد پروژه مقداری با تاخیر شروع شود اما امروز خوشحالیم که کلنگ یک پروژه ۱.۴ میلیارد یورویی زده می شود و این کار بزرگ در ریل خودش قرار گرفته و همه اقدامات لازم برای اینکه دولت آینده بتواند این طرح را به افتتاح برساند، انجام شده است. افتتاح یک نیروگاه بزرگ با قدرت ۱۴۰۰ مگاوات اهمیت فراوانی برای منطقه جنوب کل کشور و سواحل مکران دارد.

وی افزود: از همه دست اندرکاران و کشور دوست، روسیه تشکر می کنم و به مردم میناب، بندرعباس و استان هرمزگان تبریک می گویم به خاطر اینکه در طول سال ۹۹ و ۱۴۰۰، هر چند ماه یکبار، پروژه های بسیار مهمی را در این استان افتتاح کردیم و این به معنای سرزنده بودن استان استراتژیک و بسیار مهم هرمزگان و بندرعباس و شهرهای دیگر آن است.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...