سالمندان بالای 70 سال برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند


سالمندان بالای 70 سال برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: سالمندان بالای 70 سالی که هنوز دوز نخست واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از مدتی وارد مرحله تزریق واکسن به افراد بالای ۶۵ سال خواهیم شد و همین امر می تواند در پشت نوبت ماندن افراد بالای ۷۰ سال تاثیر بگذارد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بیشترین تعداد فوتی ها و بستری در بیمارستان و متصل به ونتیلاتور از نظر سنی بالای ۷۰ سال هستند، هرقدر بتوانیم ایمنی ایجاد کنیم، امکان ابتلای حاد به کرونا در جامعه کاهش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز تجمیعی واکسیناسیون علاوه بر ۶ مرکز تجمیعی، یک مرکز خودرویی و سالن شقایق در ارومیه و ۴ مرکز جامع ایجاد شده است.

آقازاده ادامه داد: همچنین ۱۸۹ مرکز جامع شهری و روستایی را برای واکسیناسیون با هدف در دسترس بودن واکسن و ایجاد اعتماد عمومی بین مردم ایجاد کردیم.

وی اظهار کرد: گروه های درمان در استان به طور کامل واکسینه شده و برای جانبازان و پاکبانان نیز واکسیناسیون انجام شده است.

وی گفت: واکسیناسیون یک بحث علمی است و در کشورهایی که واکسیناسیون را انجام داده اند، مشاهده می کنیم که تعداد افراد بستری در بیمارستان کاهش یافته بنابراین یکی از فواید واکسن این است که میزان افراد بستری در بیمارستان را کاهش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: تمامی بیماری هایی مانند سرخک، فلج اطفال و سل با واکسیناسیون ریشه کن شده است؛ خرافات و شایعات را درباره واکسن کنار بگذاریم زیرا واکسن یک بحث علمی است.

به گزارش ایرنا، هرچند آمار دقیقی از واکسیناسیون در آذربایجان غربی وجود ندارد ولی پیش بینی می شود تاکنون حدود ۹۰ هزار نفر واکسینه شده باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد