خانه صنایع دستی استان گلستان افتتاح شد


خانه صنایع دستی استان گلستان افتتاح شد

گرگان - ایرنا - همزمان با 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی با حضور استاندار و مسوولان گلستان، خانه صنایع دستی این استان با هدف پشتیبانی از هنرمندان در تامین مواد اولیه، تولید و بازاریابی و فروش محصولات در گرگان افتتاح شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، استاندار گلستان در این مراسم گفت: نماد شهرهای جدید برج و ساختمان های بلند است اما شهرها و سکونتگاه های تاریخی با خانه و بناهای قدیمی دارای اصالت و معماری بومی معرفی و شناخته می شوند.

هادی حق شناس با تاکید بر ضرورت حفظ آثار تاریخی استان گفت که هویت همه افراد جامعه به صنایع دستی و بناهای تاریخی جامعه وابسته است.

وی بیان کرد: کشورهای اروپایی با شناخت کافی از ضرورت حفظ و معرفی گذشته خود، بافت ارزشمند تاریخی خود را حفظ کرده و آن را نشانه بالندگی می دانند که این دیدگاه باید در ایران و استانی مانند گلستان با آثار فراوان تاریخی نهادینه شود.

استاندار گلستان ادامه داد: زندگی صنعتی با وجود ایجاد زندگی آسان برای انسان، روح افراد را ناآرام کرده و آن ها را از هویت خود دور می کند که در این شرایط حفظ هویت تاریخی می تواند بخش زیادی از این مشکل را از بین ببرد.

وی به ظرفیت های صنایع دستی گلستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این استان افزون بر ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که در ۸۰ شاخه از جمله ۳۴ رشته کاملا بومی مشغول فعالیت و تولید هستند.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران افزون بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف ایرانی بوده و هریک صنایع دستی و آداب و رسوم خاص دارند، فرش ترکمن، گلیم، جاجیم، زیورآلات ترکمن، چادر شب بافی و پارچه های ابریشمی بخشی از صنایع دستی این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر