بیش از یک میلیون و 400 هزار همدانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند


بیش از یک میلیون و 400 هزار همدانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند

همدان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت که یک میلیون و 425 هزار و 970 نفر از جمعیت این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی هستند.

«ابوالقاسم الماسی» روز پنج‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از این تعداد شامل ۱۵ هزار و ۷۹۳ پسر و ۱۵ هزار و ۱۰۹ دختر، رای اولی هستند که برای نخستین بار با حضور در انتخابات به عنوان یک رویداد مهم سیاسی و اجتماعی در تعیین سرنوشت آینده کشور نقش آفرینی خواهند کرد.

وی در خصوص ترکیب جنسیتی جمعیت واجد شرایط استان همدان برای شرکت در انتخابات نیز اظهار داشت: ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ نفر از جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات این استان مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۳۷ نفر نیز زن هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان تصریح کرد: ۹۷۹ نامزد در نهایت با طی مراحل قانونی و روند کار هیات های اجرایی و نظارت برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در این استان تایید صلاحیت شدند که این افراد در انتخابات ۲۸ خرداد برای عضویت در شورای ۳۲ شهر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: همچنین پنج هزار و ۸۷ داوطلب برای انتخابات ششمین دوره شوراهای روستایی استان همدان تایید صلاحیت شده اند که این افراد نیز برای عضویت در شورای ۹۳۷ روستای استان رقابت می کنند.

الماسی با اشاره به برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ نیز گفت: ۳۵ نامزد برای کسب کرسی نمایندگی مجلس در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده اند و انتخابات میاندوره ای مجلس در این حوزه نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ملزومات لازم برای برگزاری انتخابات از جمله صندوق های اخذ رای، دستگاه احراز هویت و تعرفه در اختیار فرمانداری شهرستان های تابعه استان قرار گرفته است، گفت: زمینه برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمند و سالم در استان همدان فراهم شده تا در روز ۲۸ خرداد شاهد حضور حماسی و پرشور مردم استان در پای صندوق های رای باشیم.

به گفته وی، جمعیت واجد شرایط استان همدان برای حضور در انتخابات قبلی(انتخابات مجلس در سال ۹۸) یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۳۰ نفر بود و برای برگزاری آن انتخابات یک هزار و ۲۸۷ شعبه اخذ رای در سطح استان ایجاد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد