مخازن سوخت خودروها به خارج از محوطه مرز باشماق منتقل می‌شود


مخازن سوخت خودروها به خارج از محوطه مرز باشماق منتقل می‌شود

سنندج-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: به منظور جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی مخازن سوخت خودروها از امروز به خارج از محوطه مرز باشماق منتقل می شود.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی استان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های استان بحث ایمنی در مرز باشماق است، اظهار داشت: ۲ تانکر در یک ماه اخیر در باشماق دچار حریق شدند و وقوع این حادثه نگرانی مسوولان و مردم را افزایش داد.

وی با بیان اینکه برنامه ها و بازدید هایی در این مدت از مرز انجام شده است، افزود: استقرار ماشین آلات آتش نشانی و دستگاه اطفای حریق در باشماق جزو وظایف اداره کل راهداری استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: هر گونه حادثه ای در مرز باشماق اتفاق بیافتد کوتاهی و تقصیر دستگاه های مستقر در آنجا است و باید پاسخگو باشند.

جعفری بر روان‌سازی تردد خودروهای سوخت در باشماق تاکید کرد و گفت: ۲ لاین تردد خودروها در این مرز بسته شده بود و باید از امروز سریع بازگشایی شود و هیچ فرد و دستگاهی حق ممانعت از این کار را ندارد.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما، روانسازی و عدم توقف خودروها در مرز باشماق است، یادآور شد: دیب زنی مخازن سوخت خودروها باید در خارج از مرز انجام شود در داخل محوطه مرز از امروز انجام این کار ممنوع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه این موارد در شورای تامین استان مطرح و مصوب شده است، اظهار داشت: هیچ خودرویی نباید بیش از ۲۴ ساعت در تیرپارک باشماق متوقف شود چرا که ضریب خطر توقف خودروهای سوخت در مرز بسیاربالا است و باید به سرعت خارج شوند.

فرماندار شهرستان مریوان نیز با اشاره به اینکه گمرک باید اولویت بندی خود را در این فصل تغییر دهد، گفت: در این فصل صادرات میوه و تره بار از باشماق کاهش می یابد و می طلبد گمرک در این ایام اولویت را به خروج خودروهای سوخت اختصاص دهد.

آرتیکاس اقبال اضافه کرد: دیروز ۴۰۰ دستگاه خودرو در تیرپارک باشماق متوقف بود و باید سرعت بیشتری به خروج این خودروها داده شود.

وی یادآور شد: تغییر ساعت رسمی کشورمان در اول سال جاری موجب می شود بین ساعت کاری ما و اقلیم کردستان عراق در مرز باشماق ۲.۵ ساعت اختلاف ایجاد شود و این معضلی برای فعالیت در مرز شده است.

فرماندار شهرستان مریوان گفت: علاوه بر گمرک که باید سرعت بیشتری به خروج خودروها دهد راهداری هم از طریق برنامه ریزی و سیستم حمل و نقل باید از دپوی خودروها در مرز باشماق جلوگیری کند.

پایانه مرزی باشماق در سال ۱۳۸۵ به عنوان مرز رسمی شناخته شده است و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس رامسین کبریتی، بازیگر سریال ستایش ! / از تغییر جنسیت تا چهره مردانه !