پخش برنامه های ملی و بین المللی از صدا و سیما ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)


پخش برنامه های ملی و بین المللی از صدا و سیما ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)

علوی اردکانی گفت: در روز 6 ذی القعده و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در سطح بین المللی و ملی برنامه های متعددی از صدا و سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مجتبی علوی اردکانی»، امروز (پنج شنبه 20 خرداد) با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت به خبرنگاران گفت: دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت (ع)» برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: دهه کرامت روز شنبه 22 خرداد و با میلاد مبارک حضرت معصومه (س) آغاز خواهد شد و 27 خرداد با روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و 1 تیر با میلاد امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در طی این 10 روز برنامه های متنوعی در سطح استان و به ویژه شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) با رعایت نکات بهداشتی کرونا برگزار می شود و از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما نیز بهره موثر خواهد شد.

علوی اردکانی اعلام کرد: کمیته های هشت گانه از ۳۲ نهاد و دستگاه اجرایی استان فارس برای برنامه ریزی دقیق و منظم برنامه های دهه کرامت در استان تشکیل شده است و برای هر روز ایام این دهه مبارک نیز عنوان و نام خاصی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برنامه های دهه کرامت در استان فارس از ساعت 19 و 30 دقیقه ۲۱ خرداد با قرائت قرآن توسط «حمید شاکرنژاد»، قاری ممتاز کشوری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز خواهد شد و در روز میلاد حضرت معصومه (س) نیز اجتماع بانوان احمدی در این حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اعلام کرد: برگزاری تواشیح، مولودی خوانی و سخنرانی، تجلیل از دختران و بانوان موفق اسلامی، مسابقات ورزشی و هنری برنامه های تلاوت قرآن کریم در مساجد و امامزاده های استان از برنامه های دهه کرامت در فارس است.

علوی اردکانی افزود: در یک هزار و 200 کانون مساجد فارس، برنامه های متنوعی به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهد شد و جشن ‌گلریزان کمک به زندانیان جرائم غیر عمد نیز از جمله برنامه های این دهه مبارک است.

وی تاکید کرد: توزیع کمک های مومنانه و بسته های معیشتی توسط خیران و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی فارس نیز خواهیم داشت و در روز 6 ذی القعده و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در سطح بین المللی و ملی برنامه های متعددی از صدا و سیما پخش خواهد شد.

مدیر فرهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس عنوان کرد: غبار روبی و عطر افشانی و آذین بندی امامزاده های مطهر استان فارس نیز توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان در این ایم مبارک انجام می شود.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس