بساط کشتار غیرمجاز دام در اردبیل برچیده می شود


بساط کشتار غیرمجاز دام در اردبیل برچیده می شود

اردبیل - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بساط کشتار غیرمجاز دام با تشدید نظارت در آینده نزدیک در این استان برچیده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بهلول تکلوی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: با هماهنگی دستگاه قضایی، تعامل و هم افزایی دستگاه‌های بین بخشی و تشدید نظارت مبارزه بی امان با کشتار غیر مجاز در نقاط مختلف استان آغاز شده و در آینده نزدیک با برچیده شدن بساط کشتار غیر مجاز مردم نتایج این اقدام را به طور ملموس مشاهده خواهند کرد.

وی نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی را یکی از اولویت های دامپزشکی برشمرد و اظهارکرد: امسال هشت هزار و ۷۳۵ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بعمل آمده و در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۸ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

وی از ارجاع ۶۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و پلمب ۴۵ واحد متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه در این مدت خبر داد و بیان کرد: با تداوم طرح‌های مختلف نظارتی با متخلفان این حوزه بدون مماشات برخورد خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با هشدار در مورد ویروس کرونا و کشتار غیرمجاز دام از مردم خواست با در نظر گرفتن مخاطرات کشتار غیرمجاز دام برای حفظ سلامت خود و خانواده از خرید گوشت از مراکز کشتار غیرمجاز دام خودداری کنند.

تکلوی با تاکید برآموزش و فرهنگ سازی در حوزه فعالیت‌های دامپزشکی اضافه کرد: نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و به تبع آن بر فرآورده‌های خام دامی لازمه رسیدن به هدف تغذیه جامعه سالم است.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" خواستار همدلی، همیاری و همکاری دلسوزانه همه به ویژه مسئولان برای رسیدن به اهداف دامپزشکی در تامین سلامت و امنیت غذایی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)