شرایط تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1399 برخی از صاحبان مشاغل اعلام شد


شرایط تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1399 برخی از صاحبان مشاغل اعلام شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، از شرایط تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1399 برخی از صاحبان مشاغل خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، غلامرضا شریفی با اشاره به صدور دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برای عملکرد سال ۱۳۹۹ گفت: همه مشاغل گروه دوم و سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۹۹ حداکثر ۴۵ برابر معافیت موضوع ماده ۸۶ ق.م.م بوده باشد مشمول این دستورالعمل هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ برخی از صاحبان مشاغل با شرایطی به صورت مقطوع تعیین می شود.

وی، با اشاره به اینکه فرم مذکور در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، گفت: تمامی صاحبان مشاغل گروه های دوم و سوم که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۳۹۹ حداکثر مبلغ یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان بوده مشمول این دستورالعمل می باشند و در صورت تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می شوند.

شریفی، در خصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع گفت: مالیات صاحبان مشاغل بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۸، با میزان مالیات قطعی تا ۳ میلیون تومان بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: مالیات صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی بیش از سه میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان با چهار درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ و مالیات صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی بیش از ۶ تا ۱۲ میلیون تومان با هشت درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ تعیین می‌شود.

وی همچنین افزود: مالیات صاحبان مشاغل مالیاتی با میزان مالیات قطعی بیشتر از ۱۲ میلیون تومان با ۱۲ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ تعیین می‌شود.

شریفی، درخصوص افراد خارج از شمول دستورالعمل اعلام کرد: صاحبان مشاغل گروه اول، مودیانی که سال ۱۳۹۹ اولین سال فعالیت آن ها بوده، مودیانی که دارای تغییر محل فعالیت در سال ۱۳۹۹ بوده اند، مودیان متقاضی استفاده از مواد ۱۳۷، ۱۶۵ و ۱۷۲ قانون مالیاتهای مستقیم، خریداران سکه از بانک مرکزی در سال ۱۳۹۹ و مودیانی که در سال ۱۳۹۹ تغییر سهم مالکیت و شراکت داشته اند مشمول استفاده از این دستورالعمل نخواهند بود و مکلف به انجام تکالیف قانونی و ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر می باشند.

شریفی، همچنین اظهار داشت: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یکجا نداشته باشند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا پنج ماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان تاکید کرد: برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه در موعد مقرر قانونی است و بنابراین فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات ، ۱۰۰ درصد الکترونیکی است و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارائه پرینت اظهارنامه به ادارات امور مالیاتی نیست.

وی در خصوص نحوه تسلیم اظهارنامه نیز اظهار داشت: مودیان مالیاتی با مراجعه به درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia.ir از طریق رایانه های شخصی خود، کافی نت ها و دفاتر پیشخوان دولت می توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند