افتتاح یک خانه صنایع دستی در گرگان


افتتاح یک خانه صنایع دستی در گرگان

آیین افتتاح خانه صنایع‌دستی هزاردستان گرگان امروز با حضور استاندار گلستان، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: نماد شهرهای جدید برج و بارو هستند اما شهرهای با قدمت تاریخی، خانه‌های قدیمی را نماد هویتی خود می‌دانند.

هادی حق‌شناس افزود: کشورهای اروپایی بافت‌های ارزشمند تاریخی خود را حفظ می‌کنند و آن را نشانه بالندگی می‌دانند.

وی افزود: زندگی صنعتی روح آدمی را ناآرام می‌کند و اگرچه فعالیت‌های روزمره را تسریع می‌کند اما افراد از هویت خود فاصله می‌گیرند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در گلستان قریب به ۳۰ هزار هنرمند مشغول فعالیت هستند و از ۸۰ شاخه صنایع دستی فعال، ۳۴ شاخه کاملاً بومی است.

استاندار گلستان بیان کرد: گنبدکاووس به‌عنوان شهر فرش به ثبت ملی رسیده و یک شهر و ۴ روستای استان نیز در سال گذشته ثبت شده‌اند و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود و علاقه‌مندی مردم شاهد رشد و بالندگی صنایع دستی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در این مراسم گفت: این خانه صنایع‌دستی با اعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال زمینه عرضه محصولات ۱۱ هنرمند را فراهم کرده است.

احمد تجری افزود: کارگاه‌های آموزشی ثابت و دوره‌ای، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی از بخش‌های این مرکز است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آسیب‌شناسی صورت گرفته مشکل اصلی هنرمندان استان بحث فروش و بازاریابی است که برای رفع این مشکل به‌عنوان اولین استان کشور سند تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی را رونمایی کردیم.

تجری با اشاره به اینکه حمایت، پشتیبانی و رونق فروش تولیدات صنایع‌دستی از کارکردهای اصلی خانه‌های صنایع‌دستی است، گفت: تا ابتدای سال ۹۹ در مجموع ۱۰ خانه صنایع‌دستی در استان فعال بود اما در سال جاری ۱۵ خانه صنایع‌دستی در مرحله آماده‌سازی برای بهره‌برداری است که اثر شایانی بر حوزه فروش تولیدات هنرمندان خواهد داشت.

علاقه‌مندان برای بازدید از این خانه صنایع‌دستی می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ به آدرس گرگانپارس، اردیبهشت غربی، پلاک ۴۷ مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر