جلیلی: مجمع‌های نخبگان استانی و دانشگاهی می‌تواند یک دولت در سایه باشد


جلیلی: مجمع‌های نخبگان استانی و دانشگاهی می‌تواند یک دولت در سایه باشد

شهرکرد- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دولت سایه را سایه مردم بر سر دولت عنوان کرد و گفت: مجمع‌های نخبگان استانی و دانشگاهی می‌تواند یک دولت در سایه باشد.

سعید جلیلی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم چهارمحال و بختیاری که از شبکه جهان‌بین پخش شد، تاکید کرد: مردم چهارمحال و بختیاری در طول تاریخ شایستگی‌های خود را ثابت کرده‌اند و این استان از وجود بزرگانی مانند آیت‌الله دهکردی، علیمردان‌خان بختیاری و بی‌بی مریم بختیاری و سرداران شهیدی همچون ارجمند، نوروزی، آقابزرگی و یوسف‌پور، توان تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) در دوران جنگ تحمیلی، همچنین شخصیت‌هایی مانند داراب افسر، پژمان بختیاری و عمان سامانی بهره‌مند بوده است.

وی افزود:چهارمحال و بختیاری سرزمین ذخایر انقلاب اسلامی و دیار دلاورمردان و شیرزنان با فرهنگ ناب و دست نخورده با خلق و خوی آمیخته با طبیعت زردکوه استوار و لاله‌های واژگون است، که همواره متواضع هستند.

جلیلی تصریح کرد: با فرصت‌ها و مشکلات چهارمحال و ببختیاری آشنایی دارم و می‌دانم عشایر بختیاری، قشقایی و دهکردی حاضر در این استان جانانه در مقاطع مختلف از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند.

وی یادآور شد: وظیفه دولت است که به کمک مردم بیاید و بجای فکر کردن به روزمرگی به‌دنبال جهش به‌سمت قله‌های پیشرفت باشد که برای تحقق این امر نگاه به شهرها، روستاها و ظرفیت‌های مختلف ضروری است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و متنوع دارد و منشاء بسیاری از آب‌های کشور است، پس نباید مردم این استان برای آب آشامیدنی مشکل داشته باشد.

وی گفت: فرصت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعت آبزی و باغداری امروز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که همگی این فرصت‌ها ظرفیت گردشگری را فراهم می‌سازد و در این راستا این استان باید همچون نگینی در ایران بدرخشد.

جلیلی تاکید کرد: البته این مهم فقط با شعار محقق نمی‌شود و نیاز به کمک مردم دارد و دولت باید برای استفاده حداکثری از این فرصت‌ها گام بردارد.

وی افزود: مردم معطل دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی نمانند و نخبگان و جوانان آستین همت را بالا زنند و جهاد کنند.

جلیلی تصریح کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و باید از آن بهره‌گیری شود.

وی یادآور شد: باید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها شناسایی شود و با تمرکز بر آن، به دولت معرفی شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در هشت سال گذشته با تشکیل دولت سایه این نگاه را دنبال کردیم و فکر می‌کنیم اگر این دولت، منتخب مردم واقع شد، باید سایه مردم را بالای سر خود احساس کند.

وی گفت: مردم هم باید نقاط ضعف و قوت دولت را متذکر شوند و کارها و اقدامات خوب دولت را تقویت و نقاط غلط را تصحیح کنند.

جلیلی تاکید کرد: دولت سایه فقط در مرکز نیست و در شهرها، روستاها، دانشگاه‌ها و میان نخبگان هسته‌هایی از دولت سایه شکل می‌گیرد

وی افزود: ضمن شناسایی ظرفیت‌ها، از مردم خواهش می‌کنم بیش از همه پیشگام باشند و برای تدوین سند توسعه شهر و روستا از دولت حمایت کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت باید احساس کند با مردمی فهیم، آگاه و صبور مواجه است که برای استیفای حقوق خودشان هوشمندانه پیگیر هستند.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری استانی چهار فصل با توانمندی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و شیلات مواجه است اما متاسفانه با بالاترین نرخ بیکاری روبرو است.

جلیلی اظهار داشت: قابل قبول نیست استانی که بهترین آب‌های کشور را دارد در برخی نقاط و روستاها حتی در برخورداری از آب آشامیدنی دچار محرومیت باشد

وی گفت: رفع این مشکلات به‌صورت مقطعی درست نیست و اگر به این استان و تمامی فرصت‌های آن توجه شود، می‌توان برای مردمی که در عرصه‌های سخت حماسه آفریدند و برای پیشرفت و جهش استان مشارکت داشته‌اند، تلاش و نسبت به افزایش اشتغال جوانان آن کمک کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حضور جوانان چهارمحال و بختیاری در عسلویه یک فرصت بزرگ است که باید از این توان در خود استان هم بهره‌گیری و جوانان در همین استان به کار مشغول شوند.

وی از مردم خواست در عرصه‌های مختلف این کار بزرگ را جدی بگیرند و افزود: وظیفه دولت است که به کمک مردم بیاید و موانع را از سر راه تولید در بخش‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و شیلات بردارد.

جلیلی تصریح کرد: وظیفه دولت است که برنامه داشته باشد و نه تنها مانع‌زدایی کند بلکه زمینه رشد، جهش و ارتقا را نیز فراهم کند.

وی یادآور شد: مردم چهارمحال و بختیاری و کشور باید در چهار سال آینده پیشرفت کنند و باید در عرصه‌ها و استان‌های مختلف این جهش ایجاد شود و این استان نه تنها مستثنی نیست بلکه با توجه به فرصت‌های ارزشمندی که دارد به درخشش و شکوفایی برسد.

جلیلی اظهار داشت: لازمه دستیابی به این مهم، نیاز به جهاد بزرگ برای ایران و تلاش گسترده دارد.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر