تولید واکسن فخرا روز ولادت امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود


تولید واکسن فخرا روز ولادت امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود

مشهد- ایرنا- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحله تجاری و توسعه صنعتی واکسن فخرا با مساعدت آستان قدس رضوی و شرکت دارو سازی ثامن همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) روز اول تیرماه با حضور وزرای بهداشت و دفاع در مشهد آغاز خواهد شد.

مالک رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آستان قدس رضوی در مقابله با کرونا بدون سهم نبوده و از روز اول همه شرکتهای ما هر کمکی که توانستند به مجموعه‌های داخلی انجام دادند و از نظر رعایت پروتکلهای مقابله با کرونا هم آستان قدس رضوی به گفته مسوولان مرتبط با این قضیه بهترین عملکرد را داشته است.

وی با اشاره به برنامه های دهه کرامت آستان قدس رضوی ادامه داد: در این دهه ۲۲۰ برنامه متنوع اجرا خواهد شد همچنین شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) و خبرگزاری آستان نیوز هم شروع به کار خواهند کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که یکی از دغدغه‌های مهم، ریل گذاری علمی و برنامه‌های کارشناسی برای همه فعالیتهای آستان قدس رضوی است افزود: اولویت اساسی آستان برنامه محوری و توجه به نگاه کارشناسی علمی و استفاده از خرد جمعی است.

رحمتی افزود: تغییرات مختلفی در ساختارها انجام شد از جمله آنها تبدیل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی به بنیاد بهره وری موقوفات که همه تشکیلات اقتصادی آستان قدس ذیل این عنوان جمع شدند.

وی ادامه داد:هر چه داریم از مردم است و هر چه هست وقف امام رضا(ع) است و ما باید طوری کار کنیم که موقوفات بهره ور باشد تا به وظیفه اصلی خدمت به زائر و مجاور بتوانیم عمل کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بنیاد کرامت رضوی هم در مسیر رسالت اجتماعی آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند و اگر بنا ست هر اقدامی انجام شود این بنیاد پیشقدم است و رویکرد ما در همه فعالیتها پیشرو، پیشران و الهام بخش بودن است.

رحمتی با بیان اینکه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی هم با توجه به گفتمان و تمدن نوین اسلامی ایرانی تشکیل شد افزود: این سازمان با بسیج همه امکانات و موسسات تشکیل شد و ۱۲ دستگاه تخصصی در ذیل این سازمان قرار گرفت و معتقدیم هر کاری که در آستان انجام می‌شود باید الگویی برای دیگر جاها باشد.

وی به نقاط حاشیه شهر مشهد اشاره و بیان کرد: ساماندهی حاشیه شهر مشهد از جمله کارهایی است که با همکاری سایر نهادها در حال انجام است و آستان قدس رضوی زمین لازم را در اختیار نهادهای مسوول قرار داده و ساماندهی آغاز شده است و در این راستا ۶ هزار واحد مسکونی در شهرک رجایی و باهنر مشهد هم ساخته خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در این رابطه نباید نگاه گذرا، موسمی و فصلی داشت و امید است با هم افزایی و همفکری به این حرکت بزرگ سرعت داده شود و در ساماندهی حاشیه شهر از همه استانها سبقت بگیریم.

رحمتی در خصوص طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم هم افزود: در این خصوص بیش از ۲ دهه مجاوران حرم مطهر اذیت شده اند و به آنها کم توجهی شده است و به مجاوران و زندگی عادی و معمولی در بافت پیرامونی توجه نداشته ایم و کاری کرده ایم که مردم فرار کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از کارها این بود که طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم با رویکرد توجه همزمان به زائر و مجاور اصلاح شود و این طرح را حمایت کردیم هر چند به طور کامل منطبق با ایده ما نبود اما بخش زیادی از مشکلات را رفع می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت