دادستان فردیس: نامزدهای شوراهای شهر قانونمدار باشند


دادستان فردیس: نامزدهای شوراهای شهر قانونمدار باشند

کرج-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: نامزدهای شوراهای شهر در زمان تبلیغات انتخابات قانونمدار باشند.

حسین ناصر خاکی روز پنجشنبه در همایش توجیهی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در سالن ولایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس برگزار شد، افزود: جایگاه و مسئولیت شورای شهر امانتی است که به شما سپرده می شود و باید حساس باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات در شان و شئونات مردم فردیس نیازمند حاکمیت اصولی است ، اظهار داشت: کاندیداهای شورای شهر قانونمداری را باید سرلوحه برنامه های خود قرار دهند اگر کاندیدایی قانونمدار نیست پست و منصب خود را ترک کند.

وی افزود: اصل حاکمیت عدم تبعیض، شفافیت و رعایت انصاف است آیا همه شما نامزدها این موارد را رعایت کرده اید؟

دادستان عمومی و انقلاب فردیس گفت: طبق قانون شهردار محلی را برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته که باید کاندیداها در این مکان ها تبلیغ کنند کاندیدایی که قصد ورود به شورای شهر را دارد گرفتار تخلفات قانونی نشوند.

ناصرخاکی افزود: به مردم فهیم فردیس اعلام می کنم به افرادی که می خواهند رای دهند از همین الان ویترین اشخاصی که می خواهند خود را برای مردم معرفی کنند مشخص است چهره افرادی که قصد انتخاب شدن دارند با تبلیغات زودهنگام و غیرمجاز و با انجام تخلفات و جرائم انتخاباتی مشخص می شود.

وی گفت: انتخابات مظهر بارز دموکراسی و مردم سالار دینی در ایران است اما با چه بهانه، آیا با تخلف کردن ما باید شاهد شور انتخاباتی باشیم یا خیر؟

وی بیان داشت: کاندیدای شورای شهر باید قانون تشکیلات و انتخابات شوراها را مطالعه کنند ماده ۷۰ در خصوص تخلفات و جرائم انتخاباتی توضیح می دهد ماده ۸۰ در خصوص وظایف و اختیارات شورای چه می گوید ۳۴ وظیفه بر دوش شوراها وجود دارد کدام یک از این وظایف را رعایت می کنید.

ناصرخاکی مهمترین وظیفه شورای شهر و روستاها را نظارت دانست و گفت: اولین وظیفه ای که شورای شهر در ماده ۸۰ انتخاب شهردار به مدت چهار سال است و بعد از آن شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی های اجتماعی،فرهنگی ،آموزشی و بهداشتی است.

وی اضافه کرد: وجود شورای باید برکتی برای شهر باشد برنامه ریزی و طراحی برای آبادانی و پیشرفت شهر داشته باشدبرنامه ریزی مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی،اقتصادی،عمرانی،فرهنگی و تشویق و ترغیب مردم در خصوص گسترش مراکز گردشگری،تفریحی ،ورزشی باشد زیرا فردیس پتانسیل بالایی برای این موضوع دارد.

ناصر خاکی تاکید کرد: باید در چهار سال آینده وضعیت الان را نداشته باشیم فردیس می تواند پایلوتی برای بهترین منطقه در موضوع های اقتصادی،رفاهی،بهداشتی و غیره باشد در گرو تصمیم گیری اعضای شورای شهر است.

دادستان فردیس گفت: نظارت برحسن اداره و حفظ سرمایه بر دارایی نقدی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری شورای شهر حفاظ این اموال است یعنی همکار دادستان هستید دادستان به عنوان مدعی العموم حفاظ این مسایل هستم.

ناصرخاکی افزود: کاندیدایی که برای شورای شهر برنامه نداشته باشد نمی تواند نماینده خوبی برای مردم در شهر فردیس باشد.

وی عنوان کرد: ما نباید شاهد تقابل شورای شهر با شهرداری و شورای تامین باشیم؛ شوراها وکیل مردم هستند در جهت منفعت مردم گام بردارند.

ناصرخاکی افزود: نامزدها ضمن رعایت قوانین و دستورالعمل ها در فرآیند تبلیغات با امیدآفرینی نیز به دنبال شور انتخاباتی باشند.

در این دوره ۲۱۴ نامزد انتخاباتی در شهر فردیس و ۷۹ نامزد انتخاباتی دیگر در مشکین دشت به رقابت می پردازند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه جاری برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !