قلب‌های ما یک چراغ دارد که نور آن از اعتقاد و ایمان سرچشمه می گیرد


قلب‌های ما یک چراغ دارد که نور آن از اعتقاد و ایمان سرچشمه می گیرد

آیت الله جاودان گفت: قلب‌های ما می‌تواند یک چراغ باشد که نور آن از اعتقاد و ایمان سرچشمه گرفته‌ است. اگر عمل خوب انجام دهید نور این چراغ بیشتر می‌شود و نیرو می‌گیرد اگر گناه کنید از این نور کاسته می‌شود تا به خاموشی برسد.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد گفت: قلب‌های ما می‌تواند یک چراغ باشد که نور آن از اعتقاد و ایمان سرچشمه گرفته‌ است.

وی افزود: اگر عمل خوب انجام دهید نور این چراغ بیشتر می‌شود و نیرو می‌گیرد اگر گناه کنید از این نور کاسته می‌شود تا به خاموشی برسد.

آیت الله جاودان ادامه داد: خدمت به مردم، خدمت به والدین، نماز اول وقت، مراقبت و پرهیز از هر نوع گناهی سبب می‌شود که این چراغ قوت گیرد و مثل خورشید بدرخشد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: سعادت انسان در عوالم آخرت به این نور وابسته‌ است چقدر نور دارد به همان مقدار سعادت و بهشت او وسعت دارد.

وی اظهار کرد: بهشت برخی در همین دنیا شروع می‌شود و روشن‌شدن آن چراغ نورانی را در همین دنیا حس می‌کند چراکه درست فکر کرده و درست رفتار می‌کند و این نیاز دارد که انسان صددرصد گناه نکند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان باید از خود مراقبت کند، گفت: انسان باید همت کرده و گناه را بشناسد و ترک کند یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند این چراغ روشن شود درک وقت سحر است، کسی که تمام روز را پاک از گناه گذرانده و سحر هم در خانه‌ی خدا رفته امکان این‌که آن چراغ در قلب او روشن شود زیاد است.این چراغ تا روز قیامت خاموش نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صحرای قیامت تاریکی محض از هیچ نوری برای شما فایده ندارد مگر روحی که در روح و جان شما درخت دارد و در همین دنیا درخشیده‌ است.

وی با بیان اینکه به میزانی که در دنیا پرهیز از گناه و اطاعت محض از خدا داشته باشید به همان شما در اخرت خوش‌بخت و سعادتمند می شوید.

آیت الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: اگر مزه ترک گناه را می‌چشیدید از هر نوع قدرت و ثروت دنیا برای آن گذشت می‌کردید. اگر انسان بدون این چراغ نورانی از دنیا برود قبر و قیامت او تاریک است و راه خود را گم می‌کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل