استاندار اصفهان: مسابقه دولت‌کُشی در پایان هر دولت به راه می‌اُفتد


استاندار اصفهان:  مسابقه دولت‌کُشی  در پایان هر دولت به راه می‌اُفتد

اصفهان–ایرنا – استاندار اصفهان گفت: مسابقه دولت‌کُشی در پایان هر دولت به راه انداخته می‌شود، ما نمی‌گوییم دولت هیچ مشکلی ندارد ولی همه باید به این امر نیز واقف باشند که تحریم و هزینه‌های کرونا چه بلایی بر سر کشور آورده است.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز پنجشنبه در دومین جلسه شورای اداری استان در استانداری با بیان‌اینکه این روزها شایعاتی در فضای مسموم مجازی بدون اینکه صحت و سقم آن مشخص باشد، انتشار می‌یابد، افزود: نباید با فهم مردم بازی شود و آنان را به استهزاء گرفت زیرا مردم ما فهیم و دانا هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر ما اقدامات انجام گرفته را بدرستی بیان کنیم چنین مسائلی هم گفته نمی‌شود از برخی مدیرانی که با روابط عمومی‌ها و جراید قهر هستند، انتقاد کرد و گفت: بیایید از تریبون فضای مجازی، جراید، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، اقدامات و عملکردتان را با مردم در میان بگذارید.

رضایی تصریح کرد: این روزها بعضی افراد با بی‌تقوایی و رعایت نکردن اخلاق و بصورتی غیرمنصفانه، عملکرد مدیران را که جزو مجموعه دولت هستند زیرا زیر سووال می‌برند که این نوع اظهارنظرهای دروغ، اهانت به فهم مردمی است که خودشان، این دولت و مدیرانش را انتخاب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اینگونه افراد، بیش از اندازه و بصورت غیرمنصفانه، کار نَقادی یاران امام و رهبر معظم انقلاب را در دست گرفته‌اند که این کارشان اهانت به فهم ملت است که پیشنهاد می‌شود مدیران در حوزه‌های مختلف با ارائه عملکردشان، اتهامات و القائات غیرمنصفانه و بعضاً دروغ را برای مردم فهیم و بزرگوار روشن سازند.

استاندار اصفهان از جمله این انتقادات را به نظام تحول سلامت کشور با آن هم تاثیر مطلوبش در جامعه و رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: نباید برای مردم فهیم و بزرگ کشور، ایهام و ابهام ایجاد کنیم.

رضایی همچنین جاده انتخابات پیش‌رو را بسیار لغزنده دانست و گفت: باید در این مسیر با احتیاط عبور و بصورت مُنصفانه عمل کنیم زیرا همه مسوولی هستیم و یکی از وظایف مهم مسوولان نیز ایجاد زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه مهم سیاسی است.

وی تاکید کرد: در برگزاری انتخابات باید مُر قانون با کمال بی‌طرفی در استفاده از امکانات و فضاهای قابل ارائه برای تمام نامزدها بطور یکسان اجرا شود.

مقام عالی دولت در استان اصفهان افزود: وظیفه ما صیانت از آرای مردم است و این اطمینان باید به رای‌دهندگان داده شود که مسوولان، سلایق خود را در کارشان دخالت نمی‌دهند و سعی آنها بر این است که امانتداران خوبی برای مردم باشند.

وی، انتخابات را مظهر سپهر سیاسی کشور توصیف کرد و گفت: مردم باید این اعتماد و اطمینان را داشته باشند که مُنتخبان آنها در یک فضای سالم و بدون هرگونه دخالتی انتخاب می‌شوند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه انتخابات، بهار سیاسی احزاب است گفت: در شرایط فعلی سه وظیفه مهم شامل انتخابات، بیماری کرونا و امنیت بر عهده ماست که در این قضایا باید همه دستگاه‌ ها با یکدیگر، نهایت هماهنگی و همکاری را داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: چند خروجی مهم در این انتخابات باید وجود داشته باشد که شامل انسجام و ثبات داخلی و مشارکت حداکثری است که اگر این موارد بخوبی دنبال شود می‌توانیم دولت را به سلامت تحویل دولت بعدی بدهیم.

وی تاکید کرد: تا جای ممکن نباید ناامنی و نارضایتی در هیچ یکی از بخش‌ها از جمله برق، آب و ارزاق و موارد مورد نیاز مردم رُخ بدهد.

استاندار اصفهان در عین حال تاکید کرد: هر فرد بزرگوار و محترمی که برای ریاست جمهوری و عضویت در شوراها با رای مردم از صندوق ها بیروی بیاید برای ما بزرگوار و قابل احترام است.

وی با تاکید بر رعایت مُر قانون تاکید کرد و گفت: نباید وارد رقابت‌های سیاسی شویم و حق نداریم از امکانات اداره، نهاد و سازمان خود له یا علیه کسی استفاده کنیم.

استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنانش به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اشاره کرد و گفت: این مهم تنها وظیفه مسوولان نیست و تک تک شهروندان باید با رعایت مصرف خود به این مساله توجه جدی داشته باشند تا فرهنگ صرفه جویی در جامعه ساری و جاری شود.

وی با بیان اینکه از نظر میزان بارندگی در ۵۳ سال گذشته در کشور چنین وضعیتی وجود نداشته است، اظهار داشت: این پدیده به یک مساله بسیار بغرنج و مهم برای مسوولان و مدیران تبدیل شده است .

رضایی تصریح کرد: در شرایط بحران آب، کمبود برق، شیوع کرونا، خشکسالی و افزایش دمای شدید هوا قرار داریم بر این اساس همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در هر یک از این بخشها بطور جدی عمل کنند.

استاندار، خاموش کردن سیستم های سرمایشی پس از وقت اداری و در زمان تعطیلات را یک وظیفه انسانی، اقتصادی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: ادارات و صنایع باید ژنراتورهای خود را برای صرفه‌جویی در مصرف برق، در بخش‌های خانگی در مدار قرار دهند.

وی، تعیین و معرفی مسوول انرژی در ادارات، نصب سیستم‌های کاهنده برای جلوگیری از هدررفت آب در آبیاری فضای سبز توسط شهرداری‌ها، توزیع آب با تانکر به کشاورزان و باغداران توسط جهاد کشاورزی را از دیگر اقدامات مهم در این بخش برشمرد.

وی به مدیران تاکید کرد که بصورت ۲۴ ساعته مشکلات استان را در بخش‌های مربوطه رصد و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

استاندار اصفهان همچنین در باره شناسایی و برخورد با رمزارزهای غیرمجاز از شرکت مخابرات، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها خواست که همراه با شرکت برق برای مقابله با این تخلف وارد عمل شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا