رئیس‌جمهور آتی باید نماد وحدت ملی و پاسدار حریم جمهوریت و اسلام باشد


رئیس‌جمهور آتی باید نماد وحدت ملی و پاسدار حریم جمهوریت و اسلام باشد

اراک - ایرنا - عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: انتخابات ریاست جمهوری 1400 از حساسیت بالایی برخوردار است و مردم باید برای چهار سال آتی به فردی رای دهند که نماد وحدت ملی بوده و پاسدار حریم جمهوریت و اسلام باشد.

حجت‌الاسلام « قاسم روانبخش» عصر پنجشنبه در همایش حامیان انتخاب اصلح استان مرکزی در تخت سادات کرهرود اراک، افزود: رئیس جمهور اینده باید پاسدار قانون اساسی باشد و بسیار اهمیت دارد که مردم هوشمندانه به برنامه کارآمد رای دهند و ملاکشان بر منافع شخصی و یا گزینش احساسی نباشد.

وی بیان کرد: بین حضور حداکثری و مشارکت سیاسی بالا، امنیت و اقتدار ملی رابطه تنگاتنگ وجود دارد و نمونه بارز این موضوع وضعیت عراق و افغانستان است که در انتخابات اخیرشان حضور مردم این کشور پایین بود و امروز این کشورها امنیت و اقتداری ندارند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران امروز از نظر اقتدار در جایگاهی قرار دارد که هیچ احدی جرات نگاه کردن به این کشور را ندارد چرا که امام راحل فصل جدیدی را طراحی کرد و در جمهوری اسلامی مردم در سرنوشت خود دخیل هستند و محتوای این نظام اسلامی است.

حجت الاسلام روانبخش اضافه کرد: مردم باید قدردان نظام اسلامی باشند و قدردانی خود را در شرایط فعلی با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای نشان دهند چرا که در کشوری زندگی می‌کنند که رئیس جمهوری، اعضای شورای شهر، نخبگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را خود انتخاب می کنند و سرنوشت کشورشان را خود تعیین می‌کنند.

وی گفت: ایران قبل از انقلاب به‌گونه‌ای بود که شاه مملکت آن اختیاری از خود نداشت و تصمیم گیرنده امور کشور توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود و حتی نمایندگان مجلس نیز توسط این کشورها انتخاب می‌شدند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: امام راحل نظام پهلوی را دگرگون کرد و نظامی جدید را تعریف شد و مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی به معنای واقعی است.

حجت الاسلام روانبخش گفت: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بارها اعلام کرده گزینه نظامی برای ایران روی میز است اما به‌دلیل اقتدار بالای جمهوری اسلامی هیچ غلطی نتوانسته بکند.

وی با بیان اینکه کشور دچار بحران اقتصادی است و این موضوع باید با مدیریت بحران گره‌گشایی شود، گفت: مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال باید فردی را انتخاب کنند که بتواند مافیای قدرت، سیاست و اقتصاد را بردارد و این مهم در سال مانع‌زدایی‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران همیشه ثابت کرده‌اند که در خط ولایت فقیه هستند و اگر همه مسئولان نیز مقتدرانه در این مسیر باشند، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

«محمدحسن آصفری» افزود: امروز مهمترین مسئله پیش روی کشور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است و لازمه افزایش قدرت چانه زنی در میز مذاکرات و حمایت دولت آینده از مردم، حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است.

مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران جمعه ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی