برنامه‌های هفته محیط‌ زیست کرمانشاه با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود


برنامه‌های هفته محیط‌ زیست کرمانشاه با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هفته گرامیداشت محیط زیست از 17 خرداد آغاز شده و تا 23 این ماه ادامه دارد، گفت: برنامه‌های این هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

«فریدون یاوری» عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه ۱۷خرداد به نام «نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایرانی، بازنگری، نوسازی و بازسازی» نامگذاری شده است، افزود: در این روز برنامه هایی همچون نشست خبری با اصحاب رسانه، حضور مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پژوهش در برنامه زنده صدای شهر، درج سربرگ شعار هفته محیط زیست در مکاتبات دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه، ارسال پیامک گرامیداشت هفته محیط زیست به همه همکاران و همشهریان و خبرگزاری های استان، تعیین شعار هفته محیط زیست امسال در رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های ملی از طریق مصاحبه یادداشت و گزارش با محوریت شعار هفته از برنامه های این روز بوده است.

وی از سه شنبه ۱۸ خرداد به نام «پایش، گامی به سوی توسعه پایدار» یاد کرد و افزود: در این روزبرنامه هایی همچون پایش آنلاین و بازدید کارشناسان محیط زیست از صنایع و معاینه فنی نیم بها برای خودروهای عمومی انجام شد.

یاوری از روز چهارشنبه ۱۹ خرداد به نام «طبیعت، تنوع زیستی و محیط زیست یاد کرد و گفت: رهاسازی وحوش در زیستگاه‌های طبیعی، پخش کلیپ محیط زیستی در فضای مجازی، انعقاد تفاهم نامه با بسیج جامعه کشاورزی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، اینفوگرافی مناطق تحت مدیریت، برگزاری همایش کوهپیمایی از برنامه های این روز بود.

این مسوول با بیان اینکه ۲۰ خرداد با نام «آموزش خانواده و کودکان برای حفظ محیط زیست» نامگذاری شده است، یادآور شد، در این روز برنامه هایی همچون نشست با سمن های محیط زیستی به صورت آنلاین و ارسال پیامک انبوه با محوریت آموزش محیط زیستی برای همشهریان، پخش انیمیشن و موشن گرافی در فضای مجازی، حضور در خبرگزاری ایرنا و برگزاری نشست خبری، انتشار پیام های تصویری و آموزشی محیط زیستی در شبکه شاد دانش آموزی استان برگزار می شود.

وی از اجرای برنامه پاکسازی طبیعت با حضور تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی و از برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان با محوریت حفظ محیط زیست به عنوان دیگر برنامه های روز جاری یاد کرد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از جمعه ۲۱ خرداد ماه به عنوان روز «حقوق، صنعت و توسعه پایدار محیط زیست» یاد کرد و افزود: در این روز برنامه هایی همچون اینفوگرافی فعالیت بخش حقوقی، انتشار پیام های آموزشی محیط زیستی برای کارکنان hse صنایع، و تجلیل از کارکنان حوزه قضایی در محیط زیست برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های شنبه ۲۲ خرداد به عنوان روز «محیط بان ایثار و محیط زیست» گفت: در این روز شاهد پخش تیزر و کلیپ گفت و گو با چند محیط بان در رسانه‌ها، نشست محیط‌بانان با دهیاران روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده و تجلیل از فعالان محیط زیست خواهیم بود.

یاوری در پایان از یکشنبه ۲۳ خرداد به عنوان روز «حفاظت و احیای زیست بوم دریا و تالاب ها» یاد کرد و افزود: در این روز نیز کلیپی با هدف معرفی تالاب هشیلان پخش میشود و همچنین شاهد آموزش زنان جوامع محلی تالاب هشیلان پاکسازی این تالاب توسط سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی خواهیم بود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا