سمینار تاب آوری  ویژه ایرانیان مقیم در گرجستان برگزار شد


سمینار تاب آوری  ویژه ایرانیان مقیم در گرجستان برگزار شد

باکو – ایرنا - نخستین سمینار تاب آوری ( فرایند سازگاری خوب در شرایط دشوار ) ویژه ایرانیان مقیم گرجستان را رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در جهت رسالت فرهنگی و آموزشی خود و با محورر ایرانیان مقیم با همکاری دانشگاه قفقاز گرجستان را در تفلیس برگزار کرد .  

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگس سفارت ایران در گرجستان ، در این سمینار که در در محل سالن اجتماع های دانشگاه قفقاز تفلیس برگزار شد جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم با هدف طرح مسایل روانشناختی-اجتماعی جامعه ایرانی و توانمند سازی آنان برای سازگاری خوب در شرایط کشور میزبان ، حضور داشتند .

این سمینار پس از پخش سرود ملی دو کشور ایران و گرجستان با سخنرانی پروفسور "کاخا شینگلیا " رییس دانشگاه قفقاز و "حمید مصطفوی" رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان افتتاح شد .

رییس دانشگاه قفقاز با خیرمقدم به رایزن فرهنگی و ایرانیان حاضر در سمینار گفت : شناخت از فرهنگ ، عقاید و ارزش های دیگران در همکاری سازنده افراد خارجی و بومی نقش اساسی دارد.

شینگلیا به وضعیت سازگاری فرهنگی ایرانیان مقیم گرجستان اشاره کرد و گفت: ایرانیان مقیم بویژه دانشجویان ایرانی با حفظ درون مایه‌ هویت فرهنگی خود و تلفیق کارآمد آن با آداب و رسوم و فرهنگ مردم گرجستان ، توانسته‌اند، همکاری مناسبی با اساتید و دانشجویان گرجستان برقرار کنند.

وی یادآورشد که برای تقویت همکاری سازنده ایرانیان مقیم ، دانشگاه قفقاز دوره های آموزش زبان گرجی و انگلیسی را به صورت موفقیت آمیز در طول سال گذشته برگزار کرده است و در نظر داریم آموزش زبان فارسی را در دانشگاه قفقاز برای اولین بار از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ با حمایت و پشتیبانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آغاز کنیم .

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه جمعیت ایرانیان مقیم درگرجستان در سال‌های اخیر افزایش یافته و برخی از ایرانیان مقیم با چالش ها و آسیب های مختلف فرهنگی و اجتماعی روبه رو هستند، افزود: جامعه ایرانی در این کشور نیاز جدی به آموزش مراقبت‌های تاب‌آوری دارند تا بتواند مناسبترین تصمیم را در شرایط مختلف بگیرند.

سمینار تاب آوری  ویژه ایرانیان مقیم در گرجستان برگزار شد

مصطفوی با یادآوری اینکه ایرانیان مقیم هم در ارتقاء و تقویت روابط دوجانبه ایران وگرجستان وهم درآسیب زدن به روابط می‌توانند تأثیر بسیار داشته باشند، افزود:ما ایرانیان باید با شناخت ارزش های فرهنگی و تمدنی کشورمان و ویژگی های فرهنگی،اجتماعی کشور میزبان به گونه ای عمل کنیم که در نزد افکار عمومی مردم گرجستان به عنوان یک اقلیت ممتاز و تاثیرگذار شناخته شویم.

وی با اظهارتاسف از این که در سال گذشته دو نفراز ایرانیان مقیم در تفلیس خودکشی کردند و برخی از آمار اختلاف های خانوادگی و مشکلات شغلی، تحصیلی، آموزشی ایرانیان مقیم گرجستان جای نگرانی و برنامه ریزی دارد. ، افزود: برای مقابله با این آسیب‌ها برگزاری چنین سمینارها می تواند نقش پیشگیرانه وآگاهی بخشی داشته باشد.

رایزن فرهنگی با اشاره به اهمیت تاب آوری ایرانیان مقیم در برخورد با چالش های زندگی و رفع نیازهای روانشناختی آنان ، از ریاست دانشگاه قفقاز و استاد دوره خانم "منیژه لیچنانی " برای برگزاری این سمینار ، همچنین برگزاری دوره های آموزش زبان گرجی و انگلیسی برای ایرانیان مقیم تقدیر کرد.

سمینار تاب آوری  ویژه ایرانیان مقیم در گرجستان برگزار شد

منیژه لیچنانی استاد این دوره آموزشی ، مطالب خود را در محورهای سرمایه های اصلی انسانی ، اجتماعی ، مالی وضرورت واهمیت سرمایه روانی ارائه کرد.

وی همچنین مطالبی درباره راه های ایجاد خوش بینی، امید و رهایی از افسردگی و غم ، شفقت ورزی به خود و معنویت عنصر گمشده ، اصول توانمند سازی ایرانیان مقیم در مقابله با چالش ها و مسایل روانشناختی- اجتماعی مطرح کرد و ایرانیان حاضر در جلسه، ژرسش های خود را طرح ، و پاسخ سوالات خود را از استاد دریافت کردند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !