ابهام در محدوده منطقه آزاد اردبیل را برطرف می‌کنم


ابهام در محدوده منطقه آزاد اردبیل را برطرف می‌کنم

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول تلاش خواهیم کرد تا ابهامی که در محل استقرار و راه‌اندازی منطقه آزاد وجود دارد برطرف کرده و محدوده وسیعی از استان اردبیل را شامل منطقه آزاد کنیم.

محسن رضایی با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه سبلان اردبیل اظهار کرد: مردم استان اردبیل مردمی تاریخ‌ساز و باشکوه هستند که مردان و زنان غیرتمندی از این دیار در تاریخ کشور به پا خاسته و همواره مدافع حق و حقیقت در سرزمین ایران بوده‌اند.

وی به پیشینه تاریخی اردبیل و بزرگانی همچون شیخ صفی‌الدین و مقدس اردبیلی اشاره و خاطرنشان کرد: استان اردبیل چهره‌های تحول‌ساز در سطح کشور دارد و مردم ایران یکپارچگی و وحدت و همگرایی خود را مرهون دیار سبلان می‌دانند.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: از همین استان حکومت صفویه پا گرفته و بعدها به قزوین و اصفهان سرایت کرده است تا در تاریخ باشکوه 300 ساله ایران نام و آوازه اردبیل چون نگینی بی‌نظیر بدرخشد.

رضائی ادامه داد: هیچ وقت ملت ایران خدمات اردبیلی‌ها را فراموش نخواهند کرد و در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز سرداران و دلاورانی از این سرزمین به پا خاسته تا حریم‌دار ایران عزیز باشند.

وی به تصویب منطقه آزاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: هرچند کلیات این لایحه تصویب شده اما ابهامی در شناسایی محل استقرار آن وجود دارد که در دولت اقدام و تحول سعی خواهیم کرد تا بخش عظیمی از محدوده استان اردبیل در داخل منطقه آزاد تجاری و صنعتی قرار گیرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری راه‌اندازی منطقه آزاد را در تحول تجاری و صادراتی این استان با کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان تعیین کننده و ارزشمند توصیف کرد و افزود: استان اردبیل از ظرفیت بسیار بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است اما ضرورت دارد صنایع تبدیلی در این استان تقویت شود.

رضائی برند گردشگری اردبیل را با رویکرد آبدرمانی‌های مدرن و تاپ یادآور شد و بیان کرد: از محل حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرهای مختلف این استان به ویژه سرعین می‌توان بیشترین منابع درآمدی را کسب کرد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در سفر به این استان بعد از استقرار دولت سیزدهم سند اقدام توسعه‌ای استان را تهیه و ابلاغ کنیم تا مدیران این استان که به صورت بومی انتخاب خواهند شد بتوانند از طریق سند اقدام اجرایی و توسعه‌ای بسترهای تحول را در استان اردبیل فراهم کنند.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: استانداران دولت اقدام و تحول از بین مردان و زنان توانمند هر استانی انتخاب خواهند شد تا با تکیه بر توان نیروهای بومی و محلی بتوان بخش عظیمی از مشکلات را برطرف و با واگذاری اختیارات بیشتر زمینه تحول اساسی را رقم زد.

رضائی به موضوع اشتغال، پرداخت یارانه و نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان با آورده 10 درصد مردم و پرداخت 90 درصدی تسهیلات بانکی اشاره کرد و ادامه داد: ما در حفظ کرامت ایرانیان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد و در همین راستا برای زنان خانه‌دار با الزام 6 ماه آموزش حقوق پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه