دانشجویان، تصویر ملکه انگلیس در دانشگاه آکسفورد را پایین کشیدند


دانشجویان، تصویر ملکه انگلیس در دانشگاه آکسفورد را پایین کشیدند

مقامات آموزشی انگلیس، رفتار دانشجویان دانشگاه آکسفورد در پایین کشیدن تصویر ملکه الیزابت دوم را ناشایست توصیف کردند.

دانشجویان، تصویر ملکه انگلیس در دانشگاه آکسفورد را پایین کشیدندبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، دانشجویان دانشگاه آکسفورد در انگلیس تصویر چهره‌ی ملکه الیزابت دوم را از روی دیوار سالن ورودی دانشکده پایین کشیدند و بحث داغی را در رسانه‌های گروهی این کشور رقم زدند. مقام‌های آموزشی انگلیس، رفتار دانشجویان دانشگاه آکسفورد را ناشایست خواندند، اما دانشجویان گفتند از آنجا که این تصویر، گذشته‌ی استعمارگرانه‌ی انگلیس را به نمایش می‌گذاشت در نتیجه توهین آمیز بود و باید پایین کشیده می‌شد. در عین حال، رئیس دانشگاه آکسفورد گفت که تصویر یاد شده را پس از رای گیری و نظرخواهی از دانشجویان پایین کشیده و تاکید کرده این اقدام، ابتکارعمل خود دانشجویان بوده است.

این روز‌ها نهاد‌های آموزشی انگلیس دیگر عکس و تصویر ملکه را در مراکز آموزشی این کشور به نمایش نمی‌گذارند. اقدام اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه آکسفورد در شرایطی اتفاق می‌افتد که ملکه‌ی انگلیس خود را آماده می‌کند تا سال آینده، هفتادمین سال تاجگذاری خود را جشن بگیرد. پایین کشیدن تصویر ملکه بحثی داغ را در رسانه‌های انگلیس به راه انداخته است. اندرو کِر، نماینده پیشین انگلیس در پارلمان اروپایی گفت: «ملکه مقام تشریفاتی کشور ماست. از این رو فکر می‌کنم اقدام دانشجویان در پایین کشیدن تصویر ملکه بسیار شرم آور است.»

آوا ویدال، نویسنده و کمدین گفت: «هیچ اهانتی متوجه ملکه نیست؛ این مواردی که شما می‌گویید همه‌ی مردم چنین احساسی ندارند؛ ملکه نماینده‌ی گذشته‌ای است که مردم دیگر به آن باور ندارند. ملکه نماینده‌ی دوران استعمارگری انگلیس است؛ او نماینده‌ی ثروت موروثی و نظام ناعادلانه و غیرمنصفانه است؛ ملکه نماینده‌ی دورانی است که در آن شایسته سالاری وجود نداشته است. پس این دانشجویان هیچ بی احترامی به ملکه نکرده اند.» اندرو کِر گفت: «اگر دانشجویان اینگونه تصور می‌کردند که ملکه نماینده‌ی دوران استعمارگری است باید بی سر و صدا تصویر چهره‌ی او را پایین می‌کشیدند و نیازی نبود که این همه سر و صدا به راه بیاندازند. به همین علت است که می‌گویم به ملکه توهین کرده اند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی