19هزار و 400 مترمربع اراضی دولتی در قشم رفع تصرف شد


19هزار و 400 مترمربع اراضی دولتی در قشم رفع تصرف شد

قشم- ایرنا- رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 19 هزار و 400 مترمربع از اراضی دولتی به ارزش 19 میلیارد و 400 میلیون ریال در این جزیره رفع تصرف شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی افزود: این اراضی در خارج از محدوده طرح هادی روستای کردوا واقع شده بود.

وی ادامه داد: رفع تصرف این اراضی با دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب و زیر نظر فرماندهی انتظامی شهرستان قشم انجام شد.

رییس یگان حفاظت از اراضی منطقه آزاد قشم افزود: پس از رفع تصرف زمین مذکور تابلوی هشدار در محل نصب گردید.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403