نگرانی آمریکا از همکاری ایران و روسیه در حوزه ماهواره ای


نگرانی آمریکا از همکاری ایران و روسیه در حوزه ماهواره ای

یک نشریه آمریکایی به نقل از منابعی آگاه از نگرانی آمریکا و متحدانش نسبت به همکاری ایران و روسیه در حوزه ماهواره ای خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، برخی رسانه های آمریکایی ادعا می کنند که مقامات آمریکایی و متحدان این کشور در خاورمیانه بیم این دارند که ماهواره نظارت بر زمین که روسیه مطابق توافق برای استفاده ایران پرتاب خواهد کرد، به تهران این امکان را می دهد که اهداف نظامی در منطقه را رصد کند و زیر نظر داشته باشد.

به نقل از واشنگتن پست، منابعی در آمریکا اعلام کردند که ماهواره نظارتی که روسیه طبق قرارداد قرار است مشترکا با ایران بسازد، این امکان را به ایران می دهد که اهداف نظامی در خاورمیانه را زیر نظر داشته باشد.

در ادامه این گرازش آمده؛ در ماه فوریه والری لابوتین طراح اصلی شرکت علمی-تولیدی "بارل" که شرکتش با ایران برای ساخت مجموعه نظارت بر سیاره توافق کرده اعلام کرد که این دستگاه تابستان 2021 راه اندازی خواهد شد.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام فعلی و یک مقام سابق دولت آمریکا و همچنین یک مقام ارشد از یکی از کشورهای خاورمیانه این اطلاعات را منتشر کرده است. به گفته این منابع، علی رغم اینکه کاربرد و محصول غیرنظامی است، نظامیان ایرانی و سران سپاه این کشور در مذاکرات برای دستیابی به آن حضور داشته اند.

یکی از این منابع اظهار داشت که با این که این ماهواره بهترین نیست، اما برای اهداف نظامی به درد می خورد.

به گفته این منابع، میادین نفتی خلیح فارس، پایگاه های اسرائیل و پایگاه های محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق از جمله اهدافی احتمالی است که ایران بتواند بر آنها نظارت داشته باشد. به گزارش این رسانه، ایران حتی می تواند اطلاعات احتمالی را به حوثی های یمن و حزب الله لبنان نیز منتقل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر