چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟


آیا با کودکان طبیعت گردی کرده اید ؟ آیا می دانید چگونه همراه با کودکان در طبیعت کمپ بزنیم ؟طبیعت گردی با کودکان علاوه بر شور و حال دردسرهایی هم دارد .والدین امروزی دوست دارند کودکان را بیشتر با طبیعت آشنا کنند تا کودکان بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند و از طبیعت لذت ببرند […]

آیا با کودکان طبیعت گردی کرده اید ؟ آیا می دانید چگونه همراه با کودکان در طبیعت کمپ بزنیم ؟طبیعت گردی با کودکان علاوه بر شور و حال دردسرهایی هم دارد .والدین امروزی دوست دارند کودکان را بیشتر با طبیعت آشنا کنند تا کودکان بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند و از طبیعت لذت ببرند . بخصوص در این سالها که اکثر اوقات در خانه قرنطینه بودیم ومعلوم نیست تا کی درگیر این پاندمی کرونا باشیم .با کودکانی افسرده و خانه نشین همراه هستیم پس چه بهتر اگر زمانی را می توانیم به طبیعت برویم تمام سعی خود را بکنیم تا بچه ها از این محیط ها لذت ببرند و این لحظات خوش را به خاطر خود بسپارند . اما، احتمال کمپ زدن با کودک حتی برای افرادی که بصورت حرفه‌ای به کمپینگ می‌روند می‌تواند کمی ترسناک و دلهره‌آور باشد. در این مطلب می خواهیم با نحوه کمپ زدن با کودکان و ایجاد لحظات خوش برای کودکان آشنا شویم . پس اگر کودکی دارید با ما همراه شوید .

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

انتخاب مکان مناسب

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در نظر داشت این است که برای اولین سفر خود جایی را انتخاب کنید که خیلی دور نباشد و به خانه نزدیک باشد و همچنین برخی از امکانات واجب مثل حمام را داشته باشد. سعی کنید محل اقامت‌تان سرپوشیده باشد و از افراد دیگر فاصله داشته باشید.

انتخاب چادر بزرگ

با آوردن یک چادر بزرگ فضای کافی برای پخش کردن وسایل کودک خواهید داشت یا حتی می‌توانید از چادر به عنوان یک فضای بازی کوچک استفاده کنید. سعی کنید کاملا انعطاف پذیر باشید و در نظر داشته باشید که شب‌های شما در کمپ کمی با خانه متفاوت خواهد بود.

ساده بودن وعده‌های غذایی کودک

سعی کنید غذا‌های ساده برای کودک در نظر بگیرید. احتمالا اگر شیر خودتان را به کودکتان بدهید بهترین راه و ساده‌ترین راه خواهد بود اما اگر کودک شما از شیر خشک یا غذا‌های جامد استفاده می‌کند باز هم می‌توانید به کمپ زدن با کودک خود فکر کنید. برای کمپ زدن به مکانی بروید که دسترسی به آب تمیز داشته باشید و سعی کنید بسته‌های غذایی مثل پوره یا غذاهای دیگر را برای وعده‌های شام و ناهار آماده داشته باشید (در جریان باشید که کمپ زدن با کودک جایی برای امتحان غذاهای جدید نیست).

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

لباس‌های زیادی برای کودک خود انتخاب کنید

برای خود و کودک خود لباس‌های مناسب فصل و لباس گرم و سرد بصورت مشترک بردارید تا برای هرگونه تغییر آب و هوایی آماده باشید. در زمان خواب از کیسه خواب مناسب و گرم استفاده کنید.

از خود و کودک خود در برابر ساس و خورشید محافظت کنید

پماد‌های دفع ساس و کک و ضد آفتاب‌ها برای نوزاد‌های زیر ۶ ماه توصیه نمی‌شود به همین دلیل سعی کنید با پوشاندن لباس‌های آستین بلند به نوزاد خود یا استفاده از چتر و سایبان یا استفاده از پشه بند این مشکلات را در زمان کمپ زدن با کودک یا نوزاد خود حل کنید.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

مکان‌های مناسب جهت کمپ زدن با کودک

همه مکان‌هایی که به عنوان یک بزرگسال برای کمپ زدن مناسب است را می‌توانید به همراه کودک یا نوزاد خود بروید. این بدین معنا است که پارک‌های دولتی، پارک‌های ملی و اردوگاه‌های خصوصی همگی مناسب کمپ زدن با کودک هستند. برای محدود کردن انتخاب‌هایتان باید به نکات زیر توجه کنید:

زمان رانندگی را کم یا محدود کنید

اگر کمپ زدن با کودک را استرس آور و خطرناک می‌بینید سعی کنید مسافت زیادی را در اتومبیل برای رسیدن به مقصد نباشید. برای اولین سفر خانوادگی، استرس سفر را کم کنید و اردوگاهی را انتخاب کنید که به محل زندگیتان نزدیک باشد. جایی را برای کمپ زدن انتخاب کنید که نیازی به صبح زود حرکت کردن و بیدار شدن نداشته باشد و همچنین بتوانید در صورت وجود مشکل در کمپ سریعا به خانه برگردید. اگر قصد دارید از ماشین استفاده نکنید چادرتان را در حیاط خلوت خود برپا کنید تا تجربه یک کمپینگ خانوادگی را داشته باشید و این اردو تنها چند قدم از خانه تان فاصله دارد.

اردوگاه‌هایی را انتخاب کنید که امکانات کافی و لازم را داشته باشد

قطعا یک کمپ با سرویس بهداشتی و زمین بازی انتخاب شما برای اجرایی یک کمپینگ حرفه ای نیست اما همین چیز‌های کوچک برای فرزند شما از اهمیت بالایی برخوردار است به ویژه اگر فرزند شما بین ۱ تا ۲ سالش باشد. وقتی خانوادگی به کمپینگ می‌روید می‌توانید از محل خانه دورتر شوید.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

سعی کنید از دیگر افراد در کمپینگ فاصله بگیرید

اگر محل اقامت‌تان را از قبل رزرو می‌کنید سعی کنید جایی را انتخاب کنید که از افراد دیگر فاصله داشته باشد. این فاصله نگرانی شما را در مورد مشکلات سر و صدا یا چیز‌های دیگر حل می‌کند.

حتما محل سایه‌دار را انتخاب کنید

حتما فرزندان خود را از تابش مستقیم آفتاب محافظت کنید و برای این کار باید فضایی سایه‌دار انتخاب کنید.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

نکاتی در مورد خوابیدن در چادر به همراه کودک

خواباندن کودک در خانه به اندازه کافی چالش برانگیز هست. خوابیدن در کمپ زدن با کودک می‌تواند اتفاق جدیدی در سفر باشد و فرصت خوبی است تا شب شما با فرزندتان طولانی‌تر باشد سعی کنید این امر را با موفقیت به پایان برسانید (حتما قهوه اضافی برای صبح بردارید).

در اینجا چند نکته در مورد مدیریت خوابیدن در کمپ با کودک آورده شده است:

انعطاف پذیر باشید

هر پدر و مادری برای خواباندن کودکشان روش خاص خودشان را دارند و این وظیفه شما است که چگونه این موضوع را در کمپینگ مدیریت کنید. اما این را در نظر داشته باشید که روند خواباندن کودک شما در کمپینگ قطعا مختل می‌شود و از روال عادی خارج می‌شود. سعی کنید انعطاف پذیر باشید و بدانید که باید تمامی روش‌های خواباندن در خانه را امتحان کنید تا شب شما سپری شود. به عنوان مثال: ممکن است مجبور شوید اجازه دهید کودکتان بیشتر از حد معمول بیدار بماند تا شب را راحت و بدون دردسر بخوابد.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

یک چادر بزرگ را برای کمپ زدن با کودک امتحان کنید

اگر چادر بزرگ برای کمپینگ دارید، سعی کنید از آن استفاده کنید. با این کار فضای شما بزرگ‌تر می‌شود و راحت‌تر هستید. فضای اضافی در چادر می‌تواند به عنوان فضای بازی کودک شما استفاده شود

برای کودکتان یک حیاط بازی کوچک یا گهواره قابل حمل بردارید

اگر چادر بزرگ دارید حتما یک گهواره برای فرزندتان داشته باشید چون خواباندن کودک در گهواره از بهترین ایده‌ها است. اگر کودکتان را با گهواره آشنا کنید می‌تواند شب را در آن سپری کند و حتی شاید در هنگام درست کردن شام می‌تواند داخل آن بشیند.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

آوردن اسباب بازی دلخواه کودک

تقریبا همه وسایل خارج از خانه برای فرزند شما اسباب بازی محسوب می‌شود در نتیجه نیازی به آوردن وسایل زیادی نیست اما چند کتاب مورد علاقه یا حیوان مورد علاقه‌اش را بردارید.

غذای کودک در کمپ

برنامه ریزی یک منوی غذا برای کمپ زدن با کودک به نظر کار سختی است اما اگر بر روی ساده برگزار شدن این کار تمرکز کنید چندان سخت هم بنظر نمی‌رسد. می‌توانید برای بزرگسالان یا بچه‌های بزرگتر وعده‌های غذایی مثل پاستا، جو دوسر و دلمه را خیلی راحت تهیه کنید و همینطور خیلی راحت تمیز می‌شوند. اگر قصد دارید تا وعده‌های غذایی دقیق‌تر و بهتری داشته باشید می‌توانید از مجموعه دستورالعمل‌های ما استفاده کنید. برای برنامه ریزی و مدیریت غذای کودک در کمپ ابتدا برنامه غذایی خود در خانه را در نظر بگیرید به احتمال زیاد می‌توانید در کمپ نیز همان را دنبال کنید. اگر نوزاد شیرخواره دارید منو غذایی‌تان بسیار ساده می‌شود. اما اگر کودک شما غذای جامد و نوشیدنی می‌خورد هنوز هم می‌توانید با رعایت کردن یکسری نکات ساده به کمپ زدن با کودک خود فکر کنید.

تمیزنگهداشتن وسایل کودک

اگر برای غذا دادن به کودک خود از بطری استفاده کنید حتما ماده ضدعفونی کننده و تمیز کننده بردارید. می‌توانید برای این کار از آب جوشیده استفاده کنید. اگر باید آب را با چیزی مخلوط کنید اطمینان حاصل کنید که آب تمیز و قابل شرب باشد.
غذا‌های آماده و راحت بیاورید: اگر کودکتان غذای جامد می‌خورد بهترین گزینه برای او میوه و سبزیجات بسته بندی شده یا پوره شده می‌باشد که نیازی به یخچال نیز ندارد مگر اینکه باز شده باشد. اگر کودک شما بزرگ باشد می‌تواند خودش به راحتی هر کدام را بخورد اما اگر کوچک باشد می‌توانید کم کم با قاشق به او غذا بدهید. اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ باشد می‌توانید از فینگر فودها، میوه‌های نرم، تخم مرغ پوره شده، آووکادو یا لوبیا استفاده کنید. ممکن است کودک شما حتی از غذای خود شما نیز استفاده کند. البته هیچوقت دستورالعمل پزشک متخصص اطفال را فراموش نکنید.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

چگونه برای کودک خود در اردو لباس برداریم

یک نوزاد زمانی خوشحال است که راحت باشد. برای اینکه کودک شما در سفر احساس راحتی کند به نکات زیر توجه کنید:

بصورت لایه لایه کودک خود را بپوشانید

درست مانند زمانی که خودتان برای بیرون رفتن از خانه لباس انتخاب می‌کنید و از هرگونه تغییر آب و هوایی در امان هستید برای کودک خود نیز همانطور لباس انتخاب کنید. شما باید از یک لایه اولیه که با پوست بدن در تماس هست، یک لایه برای حس گرما و یک لایه رویی برای در امان بودن از باد و باران استفاده کنید.

از آوردن لباس‌های نخی خودداری کنید

برای یک کمپینگ معمولی با ماشین و با هوای خوب می‌توانید تمامی لباس‌های روزمره خود را بردارید. اما اگر هوا سرد یا خنک پیش بینی شده باشد، عاقلانه است که از لباس‌های پشمی و گرم استفاده کنید که این لباس‌های عایق بهتری در مقابل سرما به نسبت لباس‌های نخی هستند. برای کمپ زدن با کودک در هوای سرد مواردی مثل جوراب پشمی، شلوار پشمی یا کاپشن‌های عایق بردارید. اگر هوا بارانی پیش بینی شده باشد بهتر است برای در امان ماندن از باران یک ژاکت پوستی را انتخاب کنید. در روز‌های آفتابی پیراهن‌ها و شلوار‌های راحتی آستین بلند برای کودک خود در نظر بگیرید تا از تابش آفتاب در امان باشد و همینطور خیلی هم گرم نباشد. در مورد لباس پوشیدن بصورت لایه‌ای بیشتر مطالعه کنید.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

بیش از حد لباس تن کودک خود نکنید

می‌توانید از یک کیسه خواب پشمی برای گرما استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که کودک شما زیادی تحت فشار و گرما قرار نگیرد. اگر از سرمای نیمه شب می‌ترسید می‌توانید یک لایه بیشتر تن کودک خود بکنید. حتما کم شدن دما و سرد شدن هوا را پیش بینی کنید و برای مقابله با آن حتما چاره‌ای بیاندیشید. اگر به اندازه کافی تجربه داشته باشید می‌دانید که در شب باید چه لباس‌هایی تن کودک خود بکنید تا راحت بخوابد.

تعویض پوشک

پوشک کردن کودک در کمپینگ هیچ تفاوتی با خانه نباید داشته باشد، بخصوص اگر در کمپ شما حمام وجود دارد و همینطور جایی برای دفع زباله‌ها در نظر گرفته شده باشد. اگر از پوشک پارچه‌ای یا کهنه در خانه برای کودک خود استفاده می‌کنید نیازی نیست این کار را در اردو انجام دهید. اما در این صورت باید یک کیسه برای پارچه‌های کثیف داشته باشید تا در زمان رسیدن به خانه آن‌ها را بشویید. می‌توانید از یک تشک کوچک مسافرتی برای تعویض پوشک کودک خود استفاده کنید البته می‌توانید از پتو‌های نازک یا پد خواب نیز برای این کار استفاده کنید.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

نگهداری کودک از تابش آفتاب

بصورت کلی استفاده از پماد‌های ضد حشرات و کرم‌های ضد آفتاب برای کودکان زیر ۶ ماه توصیه نمی‌شود و شما می‌توانید این کار را با لباس‌های آستین بلند یا چیز‌های دیگر انجام دهید. از نکات ذکر شده در زیر نیز می‌توانید استفاده کنید اما همیشه در صورت بروز هرگونه نگرانی حتما با متخصص اطفال کودک خود صحبت کنید:

سعی کنید پوست کودکتان بصورت خیلی محدود در معرض هوای آزاد قرار بگیرد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید از پماد‌های ضد حشرات برای نوزادان کمتر از ۲ ماه استفاده نکنید و این در حالی است که کارگروه محیط زیست استفاده از این پماد‌ها را برای نوزادان زیر ۶ ماه ممنوع کرده است. اگر می‌خواهید کودک شما از گزند حشرات به دور باشد بهتر است از لباس‌های آستین بلند و شلوار‌های بلند و حتی جوراب برایش استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای دفع حشرات از پشه بندها و انواع توری‌ها استفاده کنید.
محل سایه‌دار پیدا کنید.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

سازمان (FDA) توصیه می‌کند که برای استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوزادان زیر ۶ ماه حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. اولین راهکار شما در مقابل تابش آفتاب این است که تا جایی که می‌توانید کودک خود را از آن دور کنید. حتما به دنبال اردوگاهی باشید که سایه داشته باشد. همچنین می‌توانید لباس‌هایی برای کودک‌تان انتخاب کنید که آن‌ها را از تابش آفتاب محافظت می‌کند. تنها زمانی‌که لازم باشد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و حتما قبل از استفاده با پزشک متخصص اطفال مشورت کرده و مقدار کمی از کرم را روی پوست نوزاد امتحان کنید تا مطمئن شوید که حساسیتی ندارد.

چگونه همراه با نوزادان در طبیعت کمپ بزنیم ؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403