خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX


خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

هر طرفدار خودرویی که عادت به تماشای فیلم‌های مربوط به خودروها داشته باشد قطعاً نیم‌نگاهی هم به مهارت‌های رانندگی آیرتون سنای فقید داشته است؛ اما درحالی‌که اکثر افراد سنا را به خاطر سه بار قهرمانی در فرمول 1 می‌شناسند، کانال یوتیوب او فقط منحصر به خودروهای فرمول 1 نیست. دلیل آن نیز به نقش سنا … The post خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا...

هر طرفدار خودرویی که عادت به تماشای فیلم‌های مربوط به خودروها داشته باشد قطعاً نیم‌نگاهی هم به مهارت‌های رانندگی آیرتون سنای فقید داشته است؛ اما درحالی‌که اکثر افراد سنا را به خاطر سه بار قهرمانی در فرمول ۱ می‌شناسند، کانال یوتیوب او فقط منحصر به خودروهای فرمول ۱ نیست.

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

دلیل آن نیز به نقش سنا در توسعه اولین سوپرکار تاریخ هوندا یعنی NSX مربوط می‌شود. یکی از آثار نمادین حضور سنا در فرایند تولید این خودرو به غوغای نسخه تایپ R در سوزوکا مربوط می‌شود که ویدئوی سال ۱۹۹۲ آن نیز موجود است. در این ویدئو شاهد گاز دادن سنا به خودرو هستیم که باعث می‌شود بخش عقب خودرو بازی کرده و شاسی متوازن NSX به نمایش گذاشته شود. در واقع این ویدئو دو اسطوره را یکجا نشان می‌دهد…

ترکیب یکی از بهترین رانندگان تاریخ فرمول ۱ با اولین سوپرکار قطعاً چیز جذابی خواهد بود و عرضه NSX این موضوع را کاملاً نشان داد. این خودرو اولین محصول تولید سری بود که از شاسی مونوکوک آلومینیوم سبک‌وزن سود می‌برد. از همین متریال در سیستم تعلیق نیز استفاده شد تا وزن خودرو کمتر شود.

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

این موضوع به همراه پیشرانه ۶ سیلندر نصب شده در وسط خودرو باعث شده بود NSX شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد که هر دو رقم یاد شده با فراری ۳۴۸ برابری می‌کردند و این در حالی بود که پیشرانه هوندا دو سیلندر کمتر از رقیب ایتالیایی داشت. شایان ذکر است پیشرانه NSX در ابتدا ۳ لیتر حجم داشت که از سال ۱۹۹۷ به بعد حجم آن به ۳.۲ لیتر رسید.

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

همین ویژگی‌ها بود که باعث شد NSX از رقبای زمان خود جدا شود. اگرچه رانندگان امروزی انتظار دارند خودروی‌شان بی‌نقص عمل کند اما ۳۰ سال پیش این‌طور نبود و قطعاً تولید اولین سوپرکار هم چالش‌های خاص خودش را داشته اما هوندا NSX همه‌چیز را تغییر داد.

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

طراحی پیشرانه وسط این خودرو باعث شد NSX پرفورمنس قابل‌توجهی داشته باشد. استفاده از این خودرو نیز راحت بود. برندهای معاصر هوندا به‌ویژه رقبای ایتالیایی در سرعت‌های پایین سواری ناهنجاری داشتند و از فرمان و کلاچ بسیار سنگین استفاده می‌کردند که این کار باعث می‌شد پارک کردن آن‌ها بسیار سخت باشد. در مقابل NSX سواری‌ای به راحتی سیویک داشت. به همین خاطر هوندا دیگر خودروسازان را مجبور به ارتقای بازی کرد و بنابراین NSX تأثیر زیادی روی سوپرکارها گذاشت.

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

و به منظور تأکید روی برچسب “سوپرکار روزانه” NSX، نگاهی به مشخصات دو نمونه از این خودرو نشان داد که کارکرد بیش از ۱۴۰ هزار کیلومتری داشته‌اند. چه تعداد از افراد جرات دارند یک فراری ۳۰ ساله را این‌قدر سوار شوند؟

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

نسل اول NSX حتی امروز نیز به اندازه سال‌های اول خود قابلیت استفاده روزمره را دارد. شما در ابتدا حس خواهید کرد در ارتفاع بالایی نشسته‌اند اما در واقع چند سانتی‌متر با کف خودرو فاصله دارد. ستون‌های نازک نیز باعث شده‌اند میدان دید بسیار خوبی ایجاد شود که نه تنها برای یک خودروی پیشرانه وسط بلکه در مقایسه با خودروهای مدرن امروزی نیز میدان دید خوبی دارد.

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

پیشرانه NSX با نرمی خاصی روشن شده و زمانی که دنده یک را انتخاب کرده و پا را از روی پدال کلاچ برمی‌دارید شاهد سواری مشابه یک هاچبک خانوادگی هستید. در اوایل دهه ۹۰ میلادی این عملکرد نرم برای سوپرکارها یک تحول اساسی محسوب می‌شد.

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

عملکرد NSX سریع بوده و در بحث سرعت مستقیم شاهد برابری آن با هاچبک های مدرن هستیم اما باید گفت NSX پرفورمنس خود به‌طور بسیار ویژه‌ای ارائه می‌کند. صدای تولیدی پیشرانه که ردلاین آن به ۸ هزار می‌رسد بسیار خاص و دلپذیر بوده و به لطف گیربکس دستی عالی هوندا شما همواره با دنده‌ها بازی خواهید کرد تا بارها و بارها صدای پیشرانه را بشنوید. فرمان فوق‌العاده NSX نیز باعث شده شاسی هر چه در توان دارد نشان دهد.

خاطره بازی: تجربه رانندگی با نسل اول هوندا NSX

NSX یک نقطه روشن در تاریخ سوپرکارها است. این خودرو به اندازه کافی مدرن بوده تا از تجهیزات ایمنی همچون ABS سود ببرد و به اندازه کافی قدیمی است تا پیچیدگی غیرضروری برخی خودروها را نداشته باشد. این خودرو در روزگار کنونی مثالی بارز از لذت رانندگی است.

مشخصات هوندا NSX 3.2 VTEC Manual

قیمت آن زمان: ۶۰۱۰۰ پوند پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری بنزینی قدرت/گشتاور: ۲۷۶ اسب بخار/۲۹۸ نیوتون متر گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه حداکثر سرعت: ۲۷۰ کیلومتر در ساعت قیمت کنونی: ۱۴۰ هزار پوند
منبع
autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد