سطح اشغال هتل‌های کیش به 80 درصد رسیده است


سطح اشغال هتل‌های کیش به 80 درصد رسیده است

براساس آخرین خبر‌های بدست رسیده، سطح اشغال هتل‌های کیش به 80 درصد رسیده است.

سطح اشغال هتل‌های کیش به 80 درصد رسیده است
به گزارش پول نیوز، مسیح الله صفا با اشاره به اینکه به صورت میانگین سطح اشغال هتل‌های این جزیره در سال جاری حداکثر ۵۰ درصد بود، اظهار داشت: این میزان به علت افزایش سفر‌ها در سه روز گذشته به حداکثر ۸۰ درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و صنوف جزیره از جمله مواردی است که نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کیش را به حداقل رسانده و در این راستا هتل‌ها از صنوف فعال رعایت کننده دستورالعمل‌ها هستند.

رئیس جامعه هتلداران کیش یادآور شد: در ۱۵ ماه گذشته هتل‌ها به منظور سهم آفرینی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حداکثر از ۶۰ درصد ظرفیت پدیرش و ۵۰ درصد ظرفیت رستوران‌های داخل هتل‌های این جزیره استفاده شده و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت شده است. وی با بیان اینکه اکنون در ۵۳ هتل فعال جزیره ۶ هزار پرسنل مشغول به کار هستند، گفت: تاکنون درصد بسیار کمی از این کارکنان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این درصد پایین ابتلا، نشان دهنده موفقیت این جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

سطح اشغال هتل‌هایی در جزیره کیش رو به پایین است

صفا با بیان اینکه از امروز به علت کاهش سفر‌ها سطح اشغال هتل‌ها در جزیره کیش مجددا رو به کاهش است، افزود: این کاهش در حال بازگشت به میزان قبل از شروع تعطیلات چند روز گذشته است. وی اضافه کرد: با توجه به سطح رزرو هتل‌ها پیش بینی می‌شود از فردا حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت ۱۶ هزار تخته کل هتل‌های جزیره اشغال شود.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش در خصوص برآورد میزان خسارت‌های شیوع ویروس کرونا به صنعت هتلداری این جزیره گفت: طبق برآورد‌های انجام شده از ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تنها ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت دیدیم و چهار ماه ابتدای شیوع پاندمی در سال گذشته به علت اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی حتی یک نفر مسافر نیز پذیرش نشد.

وی گفت: در بقیه ایام نیز با حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد مسافران پذیرش شدند به گونه‌ای که با این فعالیت‌ها تنها توانستیم جلوی ضرر بیشتر به این صنعت را بگیریم و انتظار داریم مسئولان سازمان منطقه آزاد و دولت بسته‌های مختلفی را برای حمایت از این صنعت در جزیره تعریف کنند.

صفا یادآور شد: جامعه هتلداران این جزیره در راستای همکاری با دولت و مسئولان برای ریشه کن شدن ویروس کرونا تابع قوانین و مقررات و حامی سازمان منطقه آزاد و دولت هستند و در این راستا تمامی قوانین و پروتکل‌های بهداشتی را براساس رنگ بندی اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا شورای سلامت جزیره کیش انجام رعایت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟