رئیسی: بسیاری از مشکلات گلستان با اجرای قانون حل می شود


رئیسی: بسیاری از مشکلات گلستان با اجرای قانون حل می شود

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات مختلف در استان گلستان، گفت: بسیاری از مشکلات از جمله حفظ جنگل و مرتع، جلوگیری از سیلاب، آبخیزداری و غیره که در این استان وجود دارد، با اجرای قانون برطرف می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه ۲۱ خردادماه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم گلستان اظهار کرد: کشاورزی، دام‌پروری، اقتصاد دریا و اقتصاد جنگل از جمله بخش‌هایی هستند که در استان گلستان مطرح‌اند.

وی بیان کرد: چرا باید نزولات آسمانی به سیل مخرب تبدیل شود و به خانه و کشاورزی مردم آسیب وارد شود؟ چرا مردم باید با بارندگی دلهره نسبت به سیل داشته باشند؟ قوانین وجود دارد، چرا اجرایی نمی‌شود؟

رئیسی با اشاره به سیل اوایل سال ۹۸ در گلستان، گفت: وقتی جنگل از بین می‌رود و رودخانه لایروبی نمی‌شود باید با هر نزولات آسمانی نگران باشیم.

وی با اشاره به این‌که حل این مشکلات نباید مقطعی باشد، گفت: رهاشدگی منابع طبیعی باید پایان یابد و کاری کنیم که مدیران در این حوزه ایفای نقش داشته باشند و مدیریت انجام دهند. باید آبخیزداری و آبخوان‌داری در این استان فعال شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: چرا در گلستان با این همه ظرفیت و امکانات شاهد بیکاری باشیم؟ آمار بیکاری در این استان معنا ندارد.

رئیسی خاطرنشان کرد: باید اقتصاد دریا و گردشگری در این استان فعال شود و قطعاً با برنامه‌ریزی این کار قابل انجام است.

وی با اشاره به اینکه گلستان مرز ورود به ترکمنستان و آسیای میانه است، افزود: باید به صادرات در این نقطه توجه داشت و آن را فعال کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع نقش‌ ما در صادرات منطقه خیلی پایین است، اظهار کرد: از یک هزار میلیارد دلار بازار صادراتی که در منطقه وجود دارد تنها دو درصد سهم ایران است. می‌توان این ۲۰ میلیارد دلار را به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش داد.

رئیسی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات جدی در برخی از شهرهای گلستان است، گفت: هر روستا یک کارخانه عظیم تولیدی است و باید آن توجه داشت. باید مشکلات واحدهای تولیدی در روستاها را برطرف کنیم و شرایط را به‌گونه‌ای فراهم آوریم که تولید قابل پیش‌بینی باشد، تولیدات این واحدها و همچنین بخش کشاورزی روی زمین نماند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید کشاورزی قابل پیش‌بینی شود، تصریح کرد: امروز شاهدیم که خرید، تولید و فروش در بخش کشاورزی قابل پیش‌بینی نیست و این اشتباه است. نیاز است که زنجیره ارزش کشاورزی در این استان فعال شود.

وی گفت: توسعه‌یافتگی باید جزو برنامه‌های جدی استان باشد. در استان گلستان تحصیل‌کرده کم نداریم و اگر آنها وارد بازار کار شوند، تحول ایجاد می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه بندر ترکمن حتماً باید توسعه پیدا کند، تصریح کرد: طرح توسعه بندر ترکمن وجود دارد ولی اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده حل این مشکلات در استان مدیریت کارآمد جهادی پایه کار است، افزود: آنچه که در استان گلستان باید با آن در بخش مدیریت سیلاب، حفظ جنگل، آبخیزداری و... توجه داشت، اجرای قانون است. هر جایی هم که قانون ابهام داشته و نیاز به پیگیری داشته باشد، باید به سرعت این کار صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات دادگستری استان در سال‌های اخیر توجه به واحدهای تولیدی در این استان جدی گرفته شده و باید همچنان به فعالان اقتصادی در استان کمک شود و از تسهیلات لازم و حمایت حقوقی و قضایی برخوردار شوند.

رئیسی بیان کرد: باید سریعاً جلوی تغییر کاربری‌هایی که باعث تخریب محیط زیست و جنگل می‌شود در این استان گرفته شود و در کل کشور تغییر کاربری‌ها باید منظم و با ضابطه شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: باید در دولت راه را برای کار قانونمند باز بگذاریم و جلوی تخلفات قانونی را بگیریم. تخلف از سوی هرکسی که باشد باید جلوی آن را گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر