مهرعلیزاده: ملت به نامزدی رای دهند که اشراف اقتصادی داشته باشد


مهرعلیزاده: ملت به نامزدی رای دهند که اشراف اقتصادی داشته باشد

اراک - ایرنا - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل اصلی کشور اقتصاد است و این مهم توسط قاضی، نظامی یا یک قانونگذار حل نمی‌شود بلکه ملت باید به نامزدی رای بدهند که نسبت به مسایل اقتصادی اشراف کامل داشته باشد.

«محسن مهرعلیزاده» عصر جمعه در گفت و گوی تلویزیونی از شبکه آفتاب استان مرکزی، افزود: مردم ایران شما در انتخابات‌های مختلف به افراد فرهنگی، امنیتی و دیگر قشرها رای دادید اما ، اگر بنده بیماری قلبی داشته باشم باید به پزشک قلب مراجعه کنم در کشورداری هم با توجه به اینکه عمده مشکلات کشور مسایل اقتصادی است باید به کسی رای بدهید تا در این زمینه تحصیلات و تجربیات لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه نام دولت من «زندگی» است، ادامه داد: افرادی که قانونگذار هستند بروند دنبال تخصص خود و اجازه بدهند کسانی روی کار بیاید که مشکل و راه حل مشکل را می‌داند، ملت ایران حق زندگی شرافتمندانه، زندگی پرافتخار، زندگی عزتمندانه همراه نشاط، امید، بدون جنگ و خونریزی را دارد. من یکبار حق زندگی دارم و اجازه بدهید زندگی کنم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من به قانون اساسی رای دادم و اجازه بدهید بر اساس آن زندگی کنم و در زندگی مداخله نکنید، فشار اقتصادی، بیکاری و فقر کم نیست و یساری از پدران به دلایل مختلف بیکار شده‌ و در کنار خانواده نشسته است و از شرمندگی سرش را نمی‌تواند بالا کند بنابراین با دخالت های بی مورد شادی و نشاط را از مردم سلب نکنید.
مهرعلیزاده اظهار داشت: بگذارید فردی بیاید که حل مشکل را می‌داند و دنبال حکم و بگیر و ببند نیست، سالم است، دزد نیست و قشر متوسط جامعه آمده و معنی فقر و گرفتاری را می‌فهمد این بار به میدان بیاید.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: سابقه بسیاری از کشورهای آفریقایی و آمریکایی به یک‌هزار سال هم نمی‌رسد اما، کشور ایران یکی از اصیل ترین و قدیمی‌ترین امپراتوری‌های موسوم به کوروش کبیر در جهان است و مردم به ایرانی بودن و مسلمان بودن خودشان افتخار می‌کنند و بدون خونریزی اسلام را جذب کردند و از خود به اسلام فرهنگ دادند و ترکیب ارزشمند فرهنگ ایرانی و اسلامی شکل گرفت.
مهرعلیزاده اضافه کرد: چرا نمی‌گذارید ملت در یک فضای رقابتی کسب و کار سالم فعالیت کنند؟ چرا نمی‌گذارید راه تولید باز شود؟ آیا رانت‌های و زیر میزی‌های شما دلیل اصلی این کار است؟
وی گفت: اینکه به جای جامعیت دادن به مردم و در راستای مقابله با دولت وقت مردم را به کف خیابان‌ها بریزید و شعار مرگ سر بدهید درست نیست چرا که ایرانی‌ها انسان‌های بزرگی هستند و باید با بزرگی با مردم دنیا برخورد کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: امروز کشور ما در شرایط تاریخی خطیری قرار گرفته و مردم برای حل مشکلات پیچیده موجود با انتخابشان باید کسی را به عرصه قدرت بیاورند تا بتواند به معنای واقعی کلمه خادم مردم باشد.
وی ادامه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که با وجود مسئولان با نیات خیر، متاسفانه دست‌ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست‌یازدیدن به بیت‌المال، فشار به مردم، تحمیل زندگی سخت به مردم در کشور وجود دارد و چنان معیشت سختی به مردم تحمیل شده که امیدشان بسیار پایین آمده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی اقدامات مسئولان که بهتر است نامسئول خوانده شوند، کسانی که برای گرفتن کرسی‌های مدیریتی به دنبال روش‌های ناثواب رفتند میز فروختند، میز خریدند، امضا فرختند، امضا خریدند و کشوری را که می‌توانست به عنوان غنی‌ترین کشور منطقه باشد را انروز با مشکلات زیادی روبرو کنند و این اقدامات باعث شد اعتماد مردم نسبت به مسئولان و حاکمیت آسیب جدی ببیند و این عدم اعتماد باعث می‌شود اگر مسئولی هم بخواهد کار کند مورد اعتماد و پذیرش مردم نباشد.
مهرعلیزاده افزود: باید واقعیت‌ها را به مردم گفت، آنان باید بدانند اگر فردی در جایگاهی قرار گرفت که می‌خواهد با مردم پیمان ببندد که مشکلات را حل کند از درد و دل مردم باخبر است، پدری که سالیان سال در یک واحد تولیدی اشتغال داشته و در اثر بیکار شدن چندین ماه است که درآمدی ندارد و از پس هزینه زندگی روزمره خود بر نمی‌آید را درک می‌کند.
وی ادامه داد: تنها دیدن و بازگو کردن، مشکلات را حل نمی کند من مثل شما هستم و از یک خانواده متوسط بیرون آمدم، اینکه بگوییم عده‌ای در راس امور کشور مشکلات را حل کنند ایده درستی نیست اما اگر فکر کنیم وظیفه جمعی که در بالای مملکت نشسته‌اند و اداره امور را در دست دارند راه برون رفت را طراحی کرده و با کمک مردم به حل مشکلات بپردازند درست است و باید این کار انجام شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ۱۲ دوره انتخابات مردم رئیس جمهوری انتخاب کردند و در هر یک از دوره‌ها اقدامات مهمی در کشور انجام شد و نباید اجر افراد را ضایع کرد در زمان جنگ که مجموع درآمد سالانه کشور ۶ و نیم میلیارد دلار بود و سه نیم میلیارد آن هزینه جنگ می‌شد و علاوه بر آن مشکلات تحریم و کمبود درامد نیز وجود داشت اما کشور اداره شد.
مهرعلیزاده افزود: در دهه ۶۰ با یک نظام صحیح اقتصادی دولتی روی کار آمد که علاوه بر مدیریت جنگ انرژی و پروتئین مردم نیز به هنگام در دسترس قرار می‌گرفت و مردم از طرفی شهید می‌دادند و از طرفی مادران شهدا النگوهای طلای خود را برای ادراه جنگ اهدا می‌کردند.
وی ادامه داد: در دولت سازندگی نیز اتفاقات بسار مهمی در کشور افتاد تا در زمان دولت اصلاحات تمام تلاش دولتمردان این بود تا برای کشور عزت بیافرینند و گفت و گوی تمدن‌ها در سازمان ملل در مقابل جنگ تمدن‌ها قد بر افراخت که مورد تعظیم و تکرین جهانیان شد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: نرخ ارز در زمان اصلاحات بین ۶ هزار و هشت هزار ریال بود و تورم ۴۸ درصدی تک رقمی شد ام،ا دولت دیگری آمد که مسیر را عوض کرد اگر چه خدمات آن دولت را نیز نباید نادیده گرفت.
مهر علیزاده اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید سه سال تمام کشور درگیر مسئله برجام بود و در شرایطی که می‌رفت راه‌های سرمایه‌گذاری در کشور باز شود آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های فشارهای اقتصادی حداکثری را بر مردم ما تحمیل کرد و اما نتوانستند بین ملت و نطام فاصله ایجاد کنند چرا که اعتقاد مردم به ایران و حاکمیت اسلامی همراه با از خود گذشتگی همچنان در کشور جریان دارد.
وی بیان کرد: اینکه افرادی به جای رسیدگی به بحران آب به دوچرخه‌سواری، بزم موسیقی، شعرخوانی و بازی در پارک گیر می‌دهند درد بسیار بزرگی است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: من برای تمامی مسایل مختلف بیکاری، مسکن و بازنشستگان برنامه دارم و با توجه به اینکه خط فقر به مرز ۷۰ میلیون ریال در ماه رسیده قصد دارم یارانه دهک‌های پایین جامعه را تا پنج برابر افزایش دهم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران جمعه ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...