سفیر ایران در برزیل: خدمات کنسولی نیز در زمان رای‌گیری ارائه می‌شود


سفیر ایران در برزیل: خدمات کنسولی نیز در زمان رای‌گیری ارائه می‌شود

تهران- ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور برزیل با اعلام اختصاص دو صندوق رای برای ایرانیان مقیم این کشور، تاکید کرد که خدمات کنسولی و مشاوره نیز در زمان رای گیری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حسین قریبی» ‌ امروز جمعه درباره جزئیات برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و اخذ رای از ایرانیان ساکن برزیل گفت: در روز جمعه ۲۸ خردادماه برابر با ۱۸ ماه ژوئن، دو صندوق رای گیری در برزیل در نظر گرفته شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: نخستین صندوق در شهر برازیلیا در محل سفارت آماده پذیرش هموطنان است و صندوق دیگر در مرکز شهر سان پائولو و در هتل مقصود پلازا (Maksoud Plaza) در حوالی خیابان معروف پائولیستا مستقر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رای گیری از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت، ‌گفت: در صورت ضرورت با تصمیم هیات اجرایی زمان آن قابل تمدید خواهد بود.

قریبی درباره مدارکی که باید واجدین شرایط همراه خود داشته باشند، افزود: شناسنامه مهمترین مدرک برای مشارکت در رای دهی است ولی در خارج از کشور گذرنامه هم برای رای گیری، مدرک معتبر شناخته می شود.

وی ادامه داد:‌ مشخصات رای دهنده درج می‌گردد و فرآیند به نحوی است که صاحب مدرک با کدملی فقط یک بار در رای گیری مشارکت خواهد داشت. البته اگر رای دهندگان درباره مدارک خود ابهام یا سوالی دارند، مراتب را با شماره مستقیم کنسولی سفارت (۰۶۱۹۸۱۱۹۶۵۰۵) که شماره واتس اپ نیز هست، اعلام کنند.

سفیر ایران در برزیل با بیان اینکه هنگام مراجعه هموطنان برای رای دهی، همزمان نیز امکان مشورت یا درخواست خدمات کنسولی وجود دارد، گفت:‌ کارشناس کنسولی سفارت از ابتدای روز و شروع روند رای گیری در محلی در کنار سالن رای گیری حضور خواهند داشت و برای خدمات کنسولی و مشورت‌های لازم اقدام خواهند کرد. در واقع همه خدماتی که قابل ارائه در محل هستند، به هموطنان مراجعه کننده ارائه خواهد شد.

قریبی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات به معنای مشارکت در تعیین سرنوشت، تقویت مردم سالاری و ارتقای قدرت و پرستیژ ملی است، اظهار داشت: هموطنان گرامی مقیم برزیل در فاصله هزاران کیلومتر دورتر از وطن، همراه با مردم ساکن در شهرهای بزرگ و کوچک و روستاهای ایران با همبستگی، وحدت و وطن دوستی فارغ از هر عقیده و مرامی در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر چه این مشارکت بالاتر باشد، مؤلفه های قدرت ملی ایران ارتقاء می یابد و کشورهای دیگر از جمله مردم برزیل که میزبان جامعه ایرانیان مقیم هستند، احساس مسئولیت مشترک ایرانیان را تحسین می‌کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق