برداشت هندوانه از کشتزارهای تایباد آغاز شد


برداشت هندوانه از کشتزارهای تایباد آغاز شد

مشهد- ایرنا- برداشت هندوانه از 2 هزار و 100 هکتار اراضی و کشتزارهای تایباد در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: متوسط برداشت هندوانه در تایباد ۲۵ تن در هر هکتار است و پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت این محصول افزون بر ۵۳ هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

جواد اعتضادی افزود: هندوانه و خربزه دو محصول جالیزی سنتی و باسابقه این شهرستان است و سطح زیرکشت هندوانه در سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: سرمازدگی و افزایش دمای هوا در فصل گل دهی به برخی مزراع این محصول خسارت وارد کرد که باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید آن شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد مزارع هندوانه در این شهرستان به روش نشایی کشت می شود که عمده تولید این محصول در دو دشت کرات و مشهدریزه است.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب و افت سفره های آب زیرزمینی بیش از ۴۰ درصد مزارع هندوانه تایباد به روشهای نوین آبیاری تجهیز شده که باعث صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب شده است.

اعتضادی به اشتغالزایی این محصول در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در فصل کاشت تا برداشت هندوانه بیش از ۴۲ نفرروز در هر هکتار مشغول کار می شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مزارع هندوانه این شهرستان به روش مالچ پلاستیک کشت می شود.

کار برداشت هندوانه در تایباد از اواخر خرداد ماه آغاز و حدود یک ماه ادامه دارد.

شهرستان تایباد بیش از ۴۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر